Eva83 Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Hei. lurer på om det er noen som kan komme med et godt tips eller råd ang vårt lille gull på 13 mnd. Han legger seg fint ned på kvelden. Ingen skriking eller noe, men i det siste har han våknet midt på natta og han roer seg ikke ned. Alt er bra om jeg eller pappaen kommer inn på rommet og tar han opp. Da legger han hode på skuldra vår og er helt rolig og sovner noen ganger igejn. Men i det vi legger han ned i senga så hylskriker han. Har prøvd å gå inn hvert 5 min å legge han ned. Men det nytter ikke.. Han er tydelig trett også.. Håper det er noen snille damerder ute som kan komme med et råd om hva det kan være eller hvordan vi kan løse dette.
Gjest Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 Jeg har ikke så mange tips og råd, men har vært gjennom det samme... lillemann var nok noe eldre. Prøvde det meste, gå ut og inn, det kunne vi gjøre i timesvis. Tok han inn til oss.. da lå han og vred på seg i timesvis.. så ikke noe løsning. Sitte ved siden av sengen hans, men ble helt fra seg hvis vi prøvde å gå.. Ville ikke venne han til å sitte ved siden av sengen hans til han sovnet heller.. Det som til slutt funket, var å først stå i døren, med døren på gløtt, gikk etter noen minutter, han trodde jeg sto der fortsatt.. Så sa jeg at jeg sto i døren, men lukket døren.. ventet ett par minutter før jeg gikk. Dette funket supert.. vi gjør dette fortsatt... Han sier "mamma stå i døren".. jeg går ut og lukker døren, venter noen sekunder så går jeg.. Etter vi begynte med dette har nettene og alt blitt mye bedre.. han tror nok jeg står der hele tiden. :-) Men han var som sagt eldre, nesten 2 år når vi begynte med dette.
Eva83 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2010 e så vanskelig med di små når man ikke skjønne ka de vil eller mein... vil heller ikke venn han t at vi ska vær t stede heller, men han legg c jo fint på kveldn. det e først om han våkna på natta at han nekta å ligg i senga si.. han kan hold på i timesvis.. men det e ikke kver natt dette skjer heller.. Kan han ha hatt mareritt? vil tru det e bærre en periode han må igjenna å at det blir bedre etter kvært.. tusen takk før tipset ska ta det me mæ t seinere:)
Gjest Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 Det er ofte faser som går over.. Vi har vært gjennom uttallige faser. Nå er han 2 år og straks 1 mnd og har sovet for første gang gjennom hele natten i nesten to uker i strekk... Så virker som han endelig har skjønt det.... *bank i bordet*. Det kan være mareritt, det kan være nattangst, det kan være separasjonsangst, ekstra behov for nærhet og trygghet.. Kan være så mangt. Som du sier vanskelig å vite. Herlig nå som mini er såpass stor og kan uttrykke seg litt mer. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå