Gå til innhold

Hvor store er sjansen for fosterskade..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid.. Er bare rundt 5uker på vei.

I forrige uke fikk jeg Flagyl 400mg av legen for baktriell vaginose jeg fikk pga en annen antibiotika kur.. Og nå leser jeg at man helst ikke skal ta det når man er gravid :/ Har også hatt et tannlegebesøk denne uken, og da ble det brukt litt bedøvelse...

Så nå sitter jeg egentlig her med litt blanda følelser, hadde ikke tatt flagylen eller boret den tanna hadde jeg visst om graviditeten..

Noen som vet om det er store sjanser for at fosteret kan ha blitt skadet av dette ?? :(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner følesen!!

Min bebi gikk igjennom to langhelger med fest og morro. Samt en del kvisemedisiner utskrevet av lege som jeg nå i ettertid oppdaget var med på å øke risikoen for missdannelser betraktelig. (Hadde heldigvis bare brukt den verste 3-4 ganger i perioden jeg har vært gravid..)

Men man vet jo aldri...

Tror sjansene for missdannelser i ditt tilfelle er svært små. Les på felleskatalogen.no om medisinene og graviditet. om der bare står KAN ha påvirkning eller det ikke kan utelukkes at det kan påvirke så er du nok rimelig trygg :)

Er de sterkt anbefalt å holde seg borte fra graviditet og de medisinene så kan du snakke med legen din.

Skrevet

hmmmm... ettersom navlestreng først dannes i uke 5 trooor jeg kanskje det går bra ettersom ungen ikke tar opp noe næring fra deg ennå. :)

hvertfall min teori!

Skrevet

Enig med miiiii - dette går nok helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...