Løvinna30 Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 leste et innlegg her for et par dager siden ang parabener i kremer? Har dere eksempel på kremer uten parabener? jeg ekke så god på det der..
Frk Fjong Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Jeg kjøpte idag en solkrem fra Vichy, som skulle være uten parabener.. det var i alle fall ikke oppgitt noen i innholdsfortegnelsen...
K ♥ tærten Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Vichy normaderm på apoteket er uten parabener. Jeg bruker også en olje til å smøre inn kroppen med i en serie som heter "Mum to be" som er parabenfri fra apoteket.
Nikkamoren Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Ja, kom gjerne med eksempler på kremer vi kan bruke. Har mest Mary Kay, bare en av produktene hadde fremdeles eske og der fant jeg både Methylparaben, propylparaben, ethylparaben, butylparaben og isobutylparaben. Så bør vel bare kutte ut hele serien da?
Checkit Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Jeg kjøpte krem på bodyshop for voksende mager, og der var det MASSE parabener....så gjett om de skal få en skriftlig klage!! Ikke hysterisk på dette,men man trenger ikke bruke det med vilje....
Mammahjertet <3 Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Jeg var innom apoteket i dag for å blant annet kjøpe en krem for å forebygge strekkmerker. Den var av merket Dr. Greve, og apoteket hadde også flere andre produkter som var parabenfrie. Det er bare å gå på apoteket for å høre Der var andre merker enn Dr. Greve også som var parabenfrie. Hvis du ikke er så glad i apotekprodukter kan du bare spørre etter parabenfrie produkter både der du event. tar hudpleie eller på Parfymerier. Sommerbarn på vei her også
K ♥ tærten Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Jeg brukte en strekkmerkekrem fra apoteket som inneholdt parabener. Sa i fra på apoteket og de så bare rart på meg. Men men.. jeg brukte litt tid der, tittet og leste innholdsfortegnelsene og fant mange produkter uten parabener som sagt. På Body Shop har de en aloe vera serie som er uten parabener.
bringebærsnipp Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Helsekosten har som regel kjempe godt utvalg, og de ser ikke rart på deg når du spørr heller. Det er trendy med rene produkter og ofte er disse produktene godt merket på fronten. Uten parabener. Ofter er de også uten fargestoffer, parfyme og endel er også økologiske. På apoteket synes jeg det spesielt er babyproduktene som er slik. Og ofte er det de produktene jeg har tålt best. er veldig allergisk og har ekstremt sensitiv hud!
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Ta en titt på www.gronnhverdag.no. Står mye info der..
floweria Skrevet 26. mars 2010 #10 Skrevet 26. mars 2010 Ville heller lest denne linken...føler de er en mer pålitelig kilde siden grønn hverdag har hauset opp alle typer parabener selv om det bare er noen som _kan_ være hormonforstyrrende.... Noter dere også at noen kremer kan ha veeldig lite av parabenene i forhold til resten av ingrediensene....
floweria Skrevet 26. mars 2010 #11 Skrevet 26. mars 2010 da glemte jeg å ta med linken! haha...her kommer den : http://mattilsynet.no/sok?keywords=parabener
Marika:):) Skrevet 28. mars 2010 #12 Skrevet 28. mars 2010 Bruk jordnøttolje. Super til bruk etter dusjen, før man tørker seg med håndle. Helt naturlig uten noen former for tilsetningsstoffer. Og den kan brukes overalt på kroppen, til og med til smøring av underlivet før fødsel eller ved sex:) Bruker den også på minstemann når han bader... Kjøpes på apoteket.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 28. mars 2010 #13 Skrevet 28. mars 2010 anbefaler denne: http://seaqiq.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=506666&b_id=506844&side=1 Den er helt fantastisk! Og selvfølgelig uten parabener og parfyme!
Gjest Skrevet 28. mars 2010 #14 Skrevet 28. mars 2010 Den supergode håndkremer min fra Bodyshop inneholder parabener ser jeg.. teit! MamaMio's produkter er helt parabenfrie, de har produkter for strekkmerker, såre bryster ++ Men er parabener virkelig så farlige for oss gravide? Hva kan de gjøre?
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 28. mars 2010 #17 Skrevet 28. mars 2010 Må si jeg ble veldig overrasket da jeg leste at A-cremen fra apoteket inneholdt parabener.. Den hadde jeg trodd var helt naturlig!!! Har kjøpt en stick fra Bodyshop med cocoa butter som det ikke står noe om parabeninnhold i på ingredienser Står også at den passer for bruk under graviditet.. Serien oliva fra apoteket er parabenfri:) Decubal ansiktscreme inneholder parabener..obs obs..
SpongeBob Skrevet 29. mars 2010 #18 Skrevet 29. mars 2010 Parabener kan virke som hormonhermere, og noen velger derfor å unngå dem særlig når de er gravide.
Puppen og lillemor Skrevet 29. mars 2010 #19 Skrevet 29. mars 2010 jeg bruker bare kremer som er anbefalt av norges astma- og allergiforbund.. de har veldig strenge kriterier for hva kremer etc kan innehold.. Ingenting helseskadelig!! Og så føler de svanemerket sine krav i forhold til miljø også.. to i en.. F.eks sterisol serien, som fås kjøpt på apotek
Rose69 Skrevet 29. mars 2010 #20 Skrevet 29. mars 2010 Parabener er et konserveringsmiddel i kremer.For at de skal vare lenger. På helsekosten har de bra utvalg.Eller hør med farmasøyten på apoteket.
tromsøjenta Skrevet 30. mars 2010 #21 Skrevet 30. mars 2010 Heia! Jeg har unngått parabener i størst mulig grad i flere år. Den siste tiden har det virkelig kommet mange flere produkter/produktserier på markedet som er parabenfrie, så nå er det heldigvis mye å velge mellom:-) Noen eksempler på parabenfrie serier: Änglamark fra coop-butikkene (Prix, Mega, Obs ++) Derma fra Spar/Eurospar, Meny ++ Nu Spa fra Vita (den rosa er herlig!) Jason med aloe vera fra Vita og helsekostbutikker Dr Haushka fra helsekost Natu Vive fra apotek One fra apotek A-derma fra apotek (deilig på skkkelig tørr gravid-hud. Kan ikke brukes hvis man er allergisk for havre) Dr Greve pharma fra apotek ...og sikkert veldig mange flere som jeg ikke kommer på:-)
Annie_ Skrevet 29. april 2010 #22 Skrevet 29. april 2010 Cosmopharma sine kremer er 100% naturlige og inneholder ikke parabener. http://www.cosmopharmas.com/NO64504
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå