Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bare ikke fatte hvordan dere med hyperemesis orker gå i gang med nye svangerskap.

Jeg var egentlig mye mer kvalm forrige svangerskap, og da begynte det før jeg testet positivt. Dette har gjort at jeg har grudd meg veldig til en evt neste graviditet. Denne gangen kom kvalmen først i uke 6-7 og har vart i 2-3 uker. Og jeg orker snart ikke mer...

Da barnet mitt var 6mnd kom ei venninne av meg og spurte om jeg hadde tenkt på nestemann, for det hadde hun tenkt på (baby på samme alder). Jeg ble helt paff for hun hadde hatt hyperemesis, men nå som dattera var ute var alt glemt sa hun.

Jeg er sikkert utrolig pinglete, men denne kvalmen slår meg helt ut, og vet ikke hvordang jeg skal komme meg gjennom de neste ukene :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg!

Jeg bruker Afipran- (resept belagt) + sea band. Tror nok at det tar bort de værste kvalmetoppene!

Håper det retter på seg snart!

Skrevet

Jeg tar postafen + seaband, men er veldig usikker på om de virker. Tror tablettene virker litt.

Men jeg vet jo at det er mange som har det verre enn meg. Jeg klarer jo f.eks å få i meg litt mat i løpet av dagen. Men jeg er bare så lei..

Skrevet

Jeg skjønner så utrolig godt hvordan du har det.

Har selv vært ekstremt kvalm fra uke 6+3 og frem til uke 9+4.

Det var de verste dagene jeg har hatt!!!

På det verste lå jeg rett ut,orket ingenting,var likblek,svimmel og trøtt.

Vurderte abort mange ganger disse ukene,syntes ikke det føltes verdt det å være så dårlig.Men jeg er myyye bedre nå:-)

Begynte først på afipran 3 stk om dagen,så fikk jeg phenegan som gjode meg sløv+0 effekt på kvalmen.

Prøvde akupunktur,men hjalp ikke. sea band går jeg med enda hver dag

Det eneste som hjalp meg var 1,5 postafen+masse hvile.

Nå har jeg bare moderat kvalme,og jeg begynner så smått og se fremover mot våren:-)

Håper ikke du gir opp,du blir bedre og glemmer fort denne vonde tiden.

Lykke til:-)

Skrevet

Føler med deg! Hang in there!

det GÅR over-like raskt som det kom. ;)

Skrevet

Lenemor, når på dagen tok du postafen? Tok du 1,5 tablett på en gang eller fordelte du det utover dagen? Lurer på om det går an å ta to i løpet av en dag? Glemte å spørre legen, men da jeg sa at jeg tok postafen sa hun bare "bra."

Håååper kvalmen forsvinner denne gangen. Forrige gang ventet og ventet jeg, men det ble aldri helt bra før jeg fødte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...