Gå til innhold

Kan en på 7 mnd få bitte litt laks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det som er på menyen i dag og vesla har endelig begynt å like middag, men bare hjemmelaget middag. Glass brekker hun seg av. Så jeg koker potet og gulrot og moser til henne og så har jeg i litt av det vi har dersom det er mulig, men ble litt usikker nå på laks. Kan så små babyer få dette? Er ikke snakk om store mengdene.

Fortsetter under...

Skrevet

Er altså innholdet i middagsglass hun brekker seg av, gir henne selvsagt ikke glass ;-)

Skrevet

Jeg hadde iallefall gitt det:-) Er jo ikke snakk om store mengder:)

Skrevet

Hun kan godt få så mye laks hun orker, med mindre dere er arvelig belastet med fiskeallergi.

Skrevet

Takk, det var beroligende å høre :-) Ble bare brått så usikker og mente å ha lest noe om at babyer ikke skal ha fisk, men så var det visst greit med fisk likevel, og så var det dette med tungmetaller osv. Men det er kanskje ørret? Eller annen fisk?

Skrevet

Leste nettopp at når babyen har prøvd grønnsaks og fruktmos i ca en mnd tid, kan man også begynne med fisk og kjøtt.

Annonse

Skrevet

På vår hs sa vel legen at det var ikke så nøye om de fikk litt fisk tidlig. Det var bedre med fisk for tidlig enn for sent, om det ikke er allergi i familien. Mine på 8 mnd. får litt ren fisk i maten, og det er favoritten.

Skrevet

Villaks kan man begrense litt, men laksen du kjøper i butikken er oppdrettslaks med mindre noe annet er presisert.

Skrevet

mini her slukte en hel laksefiletbit alene da han var 7 mndr..

Og siden har vi hatt det til middag 1 gang i uka.. Nå sluker han 2 + 1 potet og gulrøtter.. (er 2 år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...