MiMa09 Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Har en sønn på snart 8 mnd. Gikk over til MME ved 3,5 mnds alder, og begynte grøt fra 4 mnds alder. Etter 6 mnd har det blitt noe mer mat, og han får nå 3 måltider mat (grøt morra og kveld + middag) og 3 med MME, hvert på ca 220ml. Et tidlig på morran og ett rett før leggetid samt et midt på dag sammen med litt frukt. Men hvor mye MME skal man gi når de har blitt så store? Han blir mindre og mindre intr i melk, vil heller ha mer frukt og mindre MME midt på dagen for sulten er det tydelig at han er. Han drikker kun vann til grøt og middag etter råd fra hs. Han er langt over gjennomsnittet på vektkurven, så jeg er ikke bekymret for om han får for lite mat, men om han vi få for lite væske hvis jeg kutter ut melkemåltidet midt på dagen. Han drikker jo vann, for all del, men ikke like mye som når han drikker melk som hovednæring til et måltid. Hva gjør dere som har bebiser på samme alder??
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Gjør akkurat som deg og det fungerer helt utmerket for oss:)
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 min gutt er 7 mnd (4 mnd korrigert)...han har alltid fått mme. han har begynt å spise grøt og fruktmos.. men nå ble jeg bekymra,han spiser ikke på langt nær så mye som din...hm...men før han begynte med grøt osv,så spiste han 180 - 190 ml 4 ganger om dagen,pluss noen ganger 1 gang på natta. og da fikk han for mye mme,også en grunn til at vi begynte med grøt... får 190 ml nan til frokost grøt,fruktmos og vann til lunsj 190 ml nan på ettermiddagen grøt,fruktmos og ca 60 ml nan til kvelden han sover hele natta gjennom uten å spise... han virker ikke mer sulten..får satse på at han får nok... han veier litt over 8 kg og er 65 cm...
MiMa09 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2010 Men da er gutten din liten i forhold til min, så det er vel ikke rart om han spiser mindre. Sønnen min har vært stor hele veien og da han var 7 mnd veide han 9,9 kg og var 72 cm lang. Han var pitteliten som nyfødt men la på seg en hel masse de 3,5 første mnd da jeg ammet. Men da det ikke var mer melk igjen og vi gikk over til MME roet det seg noe med vekta, men en får vel si han er glad i mat. Han må ha mat hver 3 time, men han spiser forsåvidt små porsjoner i forhold til hva som står på grøtpakken. Har prøvd med større porsjoner og mat hver 4. time, men det funker ikke.
IAdor Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 Jeg har det akkurat som deg med min lilla. Jeg gir mme 3 ganger for dagen. Det varier litt hvor mye hun drikker. De to første måltidene drikker hun 220, den siste kan hun kun drikke 150 ml. Midt på dagen prøver jeg å kutte ut, men er ikke alltid så enkelt. Hun kan få 150, men da spørs hvor mye hun drakk på den siste om morgenen. Hun drikker nå litt vann også, men ikke i nærheten av som mme. Annen type mat spiser hun lite av. Jeg har også prøvd hver 4 time, funker ikke her heller. 3 timer går det i enda. Barna må jo ha næring, så da må jeg bare fortsette slik enda. De skal jo ikke ha mer enn 6-7 dl i døgnet med annen type mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå