Gå til innhold

Frøkna på 6,5 vil plutselig ikke ha fast føde lengre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt smaksprøver fra hun var ca 4 mnd. Rett før hun var 6 mnd begynte hun skikkelig å like grøt og gapte og spiste som en helt. Men nå vil hun plutselig ikke ha mer, er en kamp å få i henne nesten hver bit. Hun bare kniper igjen munnen og rister på hodet. Det hender hun spiser, men skjer oftere og oftere at hun ikke vil ha. Har prøvd flere forskjellige grøter og favoritten er som regel havregrøten til Nestle, men selv den vil hun ikke ha lengre. Hun drikker en god del mme.

Dette har resultert i at hun våkner oftere på natta og er sulten. Før sov hun 8 timer i strekk, nå våkner hun 3-4 ganger i løpet av natta for å spise og det er slitsomt for en mamma som har problemer med å sove i utgangspunktet. Får heldigvis litt avlastning av pappan om det blir for ofte, men han skal jo opp på jobb kl6...

Skal jeg bare la fast føde ligge et par dager og prøve igjen over helga feks? Kanskje hun bare er lei? Jeg har prøvd med andre ting som hun vanligvis liker, som feks div frukt, men er ikke mye av det hun får i seg heller.

Det går sikkert over, hun er jo egentlig en veldig matglad frøken.

Skrevet

Og jeg vet det ikke er tenner på gang for hun har fått de to nede da hun var 4 mnd og de to oppe fikk hun forrige uke og tannfellinga har ikke plaget henne nesten i det hele tatt.

Skrevet

Sånn er min også! Han er 7 mnd. Matlysten går vanvittig opp og ned, veldig frustrerende. Min får altid dårlig matlyst hvis han er forkjølet. Så nå er vi inne i en matnekt-periode og hver skje må lures inn.

Har du prøvd velling på flaske? Da blir hun i hvertfall litt mer mett enn bare mme og har litt mer å gå på på natten. Jeg lager velling av maisgrøt eller du kan lage velling av vanlig grøt men husk da å lag grøten tykk for så å ha det i melken. Viktig å ikke putte grøtpulver som ikke skal blandes med mme i melken før du har tilsatt vann hvis du skjønner, da det allerede er melkepulver i grøten.

Skrevet

tar hun ikke flaske kan du prøve kopp, noen babyer synes det er mer stas. Lykke til:)

Skrevet

Prøvd litt fruktmos i grøten? Min ble fryktelig lei grøt og da jeg hadde litt fruktmos oppi gapte han som bare det. Men må variere mosen stort sett hver dag så han ikke blir lei..

Skrevet

Hei hei

I begynnelsen fikk hun velling på flaske, men det gikk som regel übersakte, men kanskje jeg skal prøve på nytt. Har prøvd frukt i grøten ja, men hverken det eller bare frukt ser ut til å fungere. Skal se det litt ann, det går seg sikkert til etter hvert :)

Hun spiser i alle fall mme så mat får hun i seg, og hun er ingen lettvekter (snart 10 kg og 73 cm) så er ingen fare sånnsett :)

Skrevet

Nå fikk jeg forresten i henne litt over en halv porsjon med yndlingsgrøten, havregrøt naturell ved å bruke "skjea er et fly" metoden. Det var kjempegøy og hun gapte og spiste. Men med en gang hun viste tegn til å være mett/lei så ga jeg meg. Ga henne masse ros mens hun spiste og vi tok oss god tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...