Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen husker kanskje posten min fra et par uker tilbake. Jeg ble gravid på pillen og det hele endte i SA da jeg var 7+5. Hadde også en SA i 2005 da jeg var 5+6.

Hadde ikke engang vurdert å begynne å prøve før det skjedde, men jeg kom til at det hadde kanskje vært noe. Mannen var litt ubestemt, men nå er han også ombord:)

Vi vil kun ha ett barn, og vi vil gjerne at det skal være ei jente. Det MÅ ikke være ei jente, så ikke misforstå, men når vi bare skal ett er det greit å få det kjønnet man vil ha på første forsøk, og vi bruker derfor Dr Shettles metode for å få det til.

Dette går ut på at man bruker 2-3 måneder på å finne ut *nøyaktig* når man ha EL, gjerne på timen, så langt det lar seg gjøre. Dette gjør man med EL-slim og temperatur.

Når man vet når man har EL er man klar til å prøve, og for ei jente har man sex fra første dag etter mensen, til tre dager før EL. Deretter avstår man fra sex til minst tre dager etter EL. Kvinnen burde heller ikke få orgasme i denne periode, pga pH i skjeden.

Hvis man vil ha gutt skal man ikke ha sex før dagen man har EL, og deretter avstår man fra sex. Kvinnen burde ha orgasme før mannen.

Dette har med å gjøre at sædcellene som lager jenter svømmer saktere, men lever lenger enn guttesædcellene. Så hvis det er et egg tilstede når guttene det først, men hvis de må vente noen dager på egget er det stort sett kun jentene som overlever.

Denne metoden skal visstnok være 80% nøyaktig, men det er rapportert opptil 90% jo mer nøyaktig man vet når EL er.

Dette ble visst litt langt, og noen av dere vet sikkert dette allerede, men tenkte bare jeg skulle nevne det for de som er interesserte:)

Så det blir planlegging de neste 2-3 månedene før det blir prøving:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...