Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Teste så hvitt som det går an i morrest, og jeg har ikke nok ord til å beskrive hva jeg føler og tenker. Men jeg føler meg sååå dum, vi hadde sjansen til å sette inn to egg, men valgte å gå for ett, faaaaen, hvorfor gjorde vi det?? Fordi jeg trodde jeg var så jæææævlig fruktbar???

Jeg skjønner ikke at jeg skal klare en ny runde med dette,all spenning fra en starter med sprøyter, til en får det mitt i trynet, med all kraft.

Dette ble et sint innlegg ser jeg, og det rare er at det er slik jeg føler meg nå, ikke trist men forbannet. Og har mange irrasjonelle tanker i tillegg, som å føle sjalusi på de som kan lage barn på en to tre. Tenker de over hvor heldige de er? De slutter på pillen, og er gravide innen noen uker/måneder.

Hilsen suresintemeg, håper det går over til i morgen =)

Fortsetter under...

Først: En stooooooooooooor klem til deg!

Forstår deg så utrolig godt! Kjenner til følelsen: Hvordan i all verden skal jeg klare et forsøk til??? En runde til med forventninger og håp om å få en baby??? Klarer jeg??? NEI!

Men så jammen, kanskje på neste mens, så er jeg der på sykehuset igjen. Ny nedtur, samme tankene, og samme følelsen. Hvorfor oss??? Hvorfor kan ikke vi også bare "vaske trusene sammen" så er jeg gravid?? Hvorfor kan alle andre bli gravide og få flotte babyer??? Dette orker jeg ikke!!!!

Og så noen måneder senere så er jeg klar igjen.......

Og en dag så er ikke testen blenda hvit! Og en tenker: Oi! Jeg skal bli mamma??!??!?!?!!!!??!! Hjelp!!!!!!

Alle følelsene er ikke glemt, alle frustrasjonene er ikke glemt, men de er lagt et stykke bak.

Belønningen for å ikke gi opp er stor, men det er desverre ikke alle som får oppleve å bli gravid. Allikevel: ikke gi opp håpet! For det finnes barn til alle der ute, for noen er de "klar" i eggstokkene, for andre i andres eggstokker, og noen er kanskje allerede født og ligger på et barnehjem i et annet land og venter på en mor og far fra Norge!

Kjære kjærevene, du har det ikke godt nå og jeg vet akkurat hvordan du har det! Har selv en tendens til å reagere med sinne, irritasjon og så kommer tristheten og skuffelsen etterpå.

den første tanken min bestandig er også at helvete heller, nå kan det være, nå orker jeg ikke mer. men så får jeg tenkt meg litt om, roa meg ned, og fått ting litt på avstand. så er jeg klar for et nytt forsøk likevel...

det du skal huske på er at det er IKKE din skyld at kroppen din ikke lystrer helt. det er utrolig urettferdig at vi som så gjerne vil, og sikkert kommer til å bli verdens beste foreldre siden vi bruker så mye tanker og energi på dette, ikke lykkes lett. de som ikke må igjennom dette har ingen mulighet til å skjønne hva vi går igjennom og hvordan det føles. og hvor mange som sliter. og tar det som en selvfølge å bli foreldre. og bagatelliserer par som må gjennom ass.befr. med lure påstander a la "bare stress end så ordner kroppen opp i dette selv og vips er du gravid". yeah right. utrolig irriterende men jeg har funnet ut at deres uvitenhet er så stor at jeg ikke orker ta inn over meg hvor som en selvfølge folk blir gravide og forventer at andre skal bli det også.

prøv og kos deg i påsken og få det hele litt på avstand, så ser du det an om en måneds tid om du har lyst til å fortsette da eller ikke? du fortsetter om/når du selv har lyst og ikke før. ofte blir man klar igjen fortere enn man tror.

stor påskeklem.

Uff, kjærevene, det var triste nyheter. Jeg vet etterhvert mye om hvordan du har det nå, og sender deg rett og slett en god klem. Skjønner godt at du blir sint.

Heldigvis er det som en annen sier her, at man klarer ofte å løfte blikket og se fremover tidligere enn man hadde trodd. I mellomtiden er det lov (og kanskje til og med anbefalt) å være sint, forbanna, trist og lei seg. Og så må du kose deg litt ekstra med de to du har.

Huff da....

Synes det alltid er ekstra ille med forsøk rett inn i høytider jeg...da blir det for mye tid å tenke...

Plutselig så orker man å tenke mot neste forsøk...

Ble det andre egget fryst ned? Da kan du sette inn det kanksje og slippe hele kuren?

Lykke til kjære deg...det er så tøfft dette...ja tenk de som bare kan lage barn vha kjærlighet...du store!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...