gulljenta skal bli storesøster Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 I mange oppskrifter står det mandelmasse (type fyll til bakverk, kringler wienerbrød ol) men hva er det for noe? Noen som vet? Taknemmlig for svar!
SpongeBob Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Jeg pleier å bruke kransekekakedeig eller marsipan, sånn alt etter hva jeg har i huset, og evt justere med et egg eller en eggehvite så konsistensen passer til det det skal brukes til.
sprellemor Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Mndelmasse ligner litt på marsipan, men er ofte grovere. Kjøpes gjerne i pølseform pakket i plast. De har det på matbutikken.
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2010 Hvilke typer matbutikker? Har bare sett kransekake masse og marsipan, men har kanskje sett på feil sted i matbutikken?
SpongeBob Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Jeg ville gått for kransekakemasse - det er det som er grovest og gir best resultat som fyll. Du har jo også det som heter "makronfyll" - kommer i pose - men da kan du like gjerne slenge noen mandler og litt melis i en hurtigmikser (f.eks sånn som kommer med stavmikseren) og kjøre til den grovheten du liker, og så blande med eggehvite. Hva skal du bake?
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2010 Toscana winerbrød:)
SpongeBob Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 Da ville jeg gått for hakking av mandler med melis i stavmikserbollen og hatt i litt eggehvite:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå