Gå til innhold

Noen som har prøvd Postafen mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke prøvd det selv, men vet om mange som har god erfaring med det. Jeg prøvde Afipran - helt uten effekt desverre. Men jeg har ikke noe lyst til å ta tabletter mens jeg er gravid hvis det ikke er livsnødvendig. Så jeg har egentlig bare innfunnet meg med at jeg er kvalm og det skal jeg antakelig være noen uker til. Så får det bare være sånn - enda så plagsomt det er. Men det er sikkert verdt ett forsøk :) Lykke til!

Hjelper det deg å spise ofte da? Blåbærsaft fungerer av en eller annen merkelig grunn på meg i perioder. Og farris blanda med eplejuice.

Huff ja, denna hemmeligheten ryker nok her snart også. De der damene i familien har jo i grunn ganske god erfaring med graviditet og hva det medfører. Men jeg er uke 8+0 i dag, og vi har tenkt å fortelle familiene våre om den lille bollen vår i løpet av påsken. Så får alle de andre vente 4 uker til :) Tenker at om det skulle gå galt nå de siste 4 ukene så kommer jeg sikkert til å være sønderknust - og da vil jeg tro det er greit med støtte og forståelse fra familien.

Ja,å det hjalp ikke noen ting:(

Har hypermesis,så det er nok det som er grunnen.

Tar afipran mot kvalmen,er nødt for å klare å fungere sånn halvveis i hverdagen.

Er sykemeldt pga kvalmen,kan ikke bevege meg uten å kaste opp.Så derfor må jeg ta tablettene.Har ikke noe valg.

Hvis du er dårlig,så er kanskje ok å fortelle familien det.Så er det nok greit å få litt ekstra hjelp å støtte når en ikke er i form.

god bedring:)

Annonse

Ja, jeg er enig i at noen ganger må man :) Må veie fordelene opp mot eventuelle ulemper. Det er jo brukt i mange år uten at det er rapportert om at det har hatt negativ effekt på fosteret. Så det er nok ikke farlig :) Jeg har bare sånn generelt ikke lyst til å ta tabletter - gravid eller ikke gravid. Men det blir kanskje slik når man er sykepleier og har mye å gjøre med tabletter i alle varianter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...