Gå til innhold

Dere på sentrale østlandet som har hytte på fjellet, hvor henne ligger den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som varmt vil anbefale et sted? Helst ikke mer enn et par timers kjøring hjemmefra, gjerne med et fiskevann i nærheten. Trenger ikke ha alpinanlegg, tenker mest på typen påskeferie-med-langrennsski-appelsin-og-kvikklunsj-hytte. Et pluss om det er andre hytter med barnefamilier i nærheten.

Har aldri ønska meg egen hytte, men husker jo at det var stas da jeg var barn, så vil gjerne gi barna våre samme gode opplevelser, dessuten er mannen min ganske sugen på hytte. Blir ikke i år, men om 3-4 år, når minstemor er bleiefri og vi har råd til å "flotte oss" med hytte ettersom jeg før eller senere også skal ut i jobb! Man kan jo leie, men det blir liksom ikke helt det samme...

Gjest sug lut
Skrevet

Vel, det kommer jo an på hvor "to timer hjemmefra" starter, om du skal ha et par timers kjøretid... er kjapt en times forskjell om du starter i Ski eller Hokksund...

Skrevet

Ski eller Hokksund definerer jeg ikke som sentrale østlandet(men det e kanskje det?), men jeg burde jo selvsagt spesifisert det mer, ser den. Jeg mener vel egentlig stedene nær Oslo, vi bor en liten halvtime utenfor(nær Asker)

Skrevet

Eller jo, Ski er jo det, tenkte på Skien! (jeg er ikke herfra, så har ikke geografien helt inne enda!)

Skrevet

Vi har hytte på sjusjøen og trvies veldig godt. Det er flere forskjellige hytteområder, så man finner alltids noe som passer.

Reisen opp tar 2 1/2 time fra Oslo. Vi stopper på Espa på veien slik at barna kan få en bolle og strekke bena.

Skrevet

Sjusjøen har jeg hørt om:-) Kan leve med 2,5 times kjøring.

Er det sånn kjempestort hytteområde, med masser av hytter så langt øyet kan se, eller får man litt ute-i-naturen-følelse der? Er liksom ikke så koselig dersom det blir FOR mye folk rundt heller, det e jo tross alt på fjellet!

Gjest sug lut
Skrevet

Veggli er trivelig og har kjempefint skiterreng, mye hytter så du finner sikkert unger, og passe kjøreavstand. Dessuten er køene i Numedal langt å foretrekke framfor Hallingdal.

Skrevet

Nord Etnedal i Valdres ca 2 1/2 time unna Sandvika .

Jeg kommer fra en stor fam der oppe og hver påske samles vi alle sammen + venner og de andre som har hus og hytte der .

Skjærtorsdag går vi alle på ski (både store og små) opp på dalen,hvor vi har et fast sted vi slår oss ned ,lager sitteplasser ,tenner bål ,griller pølser og koser oss masse .

På påskeaften samles vi enten på hytta til ene onkelen og tanten min ,eller nede ved fjorden hos andre onkelen og tanten min og har påskerenn med både ski og akebrett og alle får premier etterpå :)Vi griller og har spørreleker osv ..Og på kvelden er det en stor fest :) Hele bygda er med både torsdag og lørdag .

Dette har vært en tradisjon siden lenge før jeg ble født og det er så koselig .

Alle hyttene der oppe har egene navn .

Så jeg vil virkelig anbefale denne bygda ,det er også en fjord der med masse ørret bla .

Skrevet

Hmmm, få sette det på lista og sjekke det opp:-) Lite kø er absolutt å foretrekke! Kø er det mest avtennende med hele denna hyttegreia her på østlandet, synes jeg.

Skrevet

Så kos det hørtes ut:-)

Ingen av oss har noe familie eller barndomsvenner her, så blir aldri noen stor, lykkelig familiesamling på hytta, men finnes det andre med barn i nærheten blir dt sikert gøy for ungene uansett!

Stedet er notert :-)

Tusen takk til alle som svarer!

Skrevet

Vi har også hytte i Etnedal. Synes det er helt supert. Alpinanlegg (som jeg aldri har brukt), masse langrennsmuligheter overalt, og turstier, fjellvandring osv sommerstid.. Masse hytter i Etnedal, så på påskeaften er det felles hopp- og skirenn for barna i nærheten av hytta... Masse folk, premier og varm toddy osv... Vi bruker også Fagernes endel, som jo er en middels stor by, og du får det meste av det du trenger der.. Koselig å strose i gatene i byen også.. ta en pizza osv..

2,5 timers kjøring funker fint også synes jeg... Kan på det varmeste anbefale Valdres generelt, og Etnedal spesielt :-)

Skrevet

Blefjell. Ca en times kjøretid herfra, retning Kongsberg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...