godteprinsessa Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Min vesle sønn begynte med mye utrøstelig gråt da han var 1,5 uker gammel etter at jeg hadde hatt brystbetennelse og påfølgende antibiotikakur. Det begynte med ca. 3-5 timer om dagen med noen bedre dager iblant. Men nå er han 2 måneder gammel og oppe i ca. 10 gråtetimer per døgn, også om natten og mye uro. Han kan ikke ligge for seg selv i det hele tatt (da sutrer han for så å hylskrike), men bæring og byssing hjelper sjelden ;( Har forsøkt nesten alt, kiropraktor, fysioterapi, akupunktur, lege, kutte ut melk/kaffe/sjokolade +++, men INGENTING hjelper... Sover kun ca 9 timer i døgnet, hvorav mesteparten er når han trille i vogn eller bæres i bæresele/sjal Flere som kjenner seg igjen, eller er det bare meg?? Noen som har noen råd annet enn å holde ut?? Sympatiklemmer til alle dere andre med kolikkbarn
Gjest Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 Det er nok ikke bare deg nei Her er vi heldigvis nettopp ferdige med kolikken, og det var grusomt mens det stod på! Jenta vår begynte tidlig hun også og det ble litt verre da hun var rundt 1 mnd. Etter det holdt det seg stabilt, men med enkelte dager som var verre enn andre. Vi prøvde også det meste, fenikkelte, minifom, kiropraktor, rooiboste, massere magen, byssing og bæring, kuttet ut omtrent alt av mat til slutt men det funket dårlig det også. Hos oss funket derimot akupunktur, men da var det bare et par uker til hun ble tre måneder.. Det som funket best hos oss da jenta var hysterisk, var å tulle henne godt inn i et pledd og bysse henne i søvn.. Det tok sin tid før hun roet seg, men det virket som hun trivdes inne i pleddet! Vi gikk også over til flaske, da det virket som hun slukte mindre luft da enn ved puppen. Føler virkelig med dere og håper det går over snart!
Sprellesmamma Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Huff,jeg føler med deg!!!! Som en liten terapi skrev jeg et innlegg her og av en eller annen grunn kallte jeg det "Livet etter kolikk"... Om du leser det så ser du hva jeg gjorde. Vil absolutt anbefale deg å lage en te å gi lillemann. Siden du har prøvd akupunktur, så er mitt forslag osteopat. Manuellterapeut er gratis, kanskje du vil prøve det. I utlandet (ma Tyskland) er det vanlig å bruke et naturpreparat som herer carum carvi. Inneholder ma belladonna og masse karve. Dillvann (gripe water) er også noe som blir brukt. Ettersom dette startet etter antibiotikakur, så bør barnet undersøkes av lege om det ikke er gjort. Klem er sendt, ønsker dere lykke til.
nina har ei lita jente Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Hei, du er abselutt ikke alene, har ei lita jente som også nekter å sove alene, bæresjal og bilkjøring er reddninga hær, vognturer slutta å virke når snøen å ristinga ble borte... sukk, ikke så morro å gå trilletur når du aldri vet når hylinga starter i vogna... om natta sover jeg ofte sittende, mens hun sover med hode på puppen, slitsomt men det er eneste muliget for meg å få noen timer søvn.. har du lest om High need barn??? se på denne linken, jeg kjente iværtfall igjenn min lille i denne beskrivelsen... http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/?page_id=313 skulle gjerne ha gitt deg en trylleformel for å få det til å gå over, om jeg hadde hadt den selv;) har ogås brukt mange tusen på forskjellige behandlinger og lignede, men vi må vell bare t tiden til hjelp.. sukk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå