magica og lille tryll ♡ Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Vi skal snart til Portugal med lille tryll, og jeg vurderer å ta med vogna (City Cross) Reiseselskapet har sagt at de ikke kan garantere at vi får babyseng på hotellet og anbefaler at vi tar med egen. Så da tenkte jeg at istedenfor å kjøpe reisetrille og reiseseng og drasse nedover, så kan vi ta med vogna vår, så kan hun sove i den om natten også (noe hun er vant til fra før). Men er jo redd den kan få hard medfart... Også lurer jeg på.. har sett at man får kjøpt en sånn sammenleggbar spisestol til å feste i vanlig voksenstol. Noen som har prøvd den? Har hørt at det ikke er vanlig å ha barnestoler nedover... Er det lov å ha med varmt vann på termos gjennom sikkerhetskontrollen? Tenkte på til grøten. Evt matglass?? Andre ting som er lurt å tenke på med små på tur? ) Gleder meg veldig, men er litt stressa også siden det er første familieferien vår ;o)
Føken siruppsnipp Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Hei! Jeg har ingen erfaring med å reise med så små barn enda, men skal til spania om 3 uker med 4,5 mnd. gammel baby. Jeg skal også ha med vogn og fant ut at jeg kunne leie en beskyttelse til å ha vogna i. her er linken: http://www.airshells.com/default.asp har ingen erfaringer med den men håper den gjør jobben sin :-) Billig var det også, 149,- for en uke. kan hentes på gardermoen, aner ikke om den kan leies andre steder. Tror ikke vi kan ha med vann i termos, men kan ta med sånn ferdig nan, eller så kjøper jeg vann på flaske som de kan varme i vannbad eller micro om de har det på fly. Ellers vil jeg også gjerne ha tips :-) God tur!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2010 Oj så flott da! ) Da skal jeg leie en sånn beskyttelse. Tusen takk for tips! Flere?
abella Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Vann på termos går helt fint i sikkerhetskontrollen, så lenge du reiser med baby. (har ikke sjekket ut sikkerhetskontrollen i Portugal da... men tror det er likt over alt). Men de varmer også mat for deg på flyet hvis du spør. Vi hadde med bilstol også. Vi hadde ikke reservert sete til Knerten, men siden flyet ikke var fullbooka fikk vi et sete til han, så kunne vi bare stroppe fast bilstolen i det setet og så satt han der og sov hele turen. Vet ikke om alle flyselskap gjør dette, men kan jo være verdt å spørre.
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Nå er lilletroll 9 mnd, og vi har vært i syden og på flere flyturer. På flyet får du varmtvann hvis du trenger det. Alle fly har varmtvann tilgjengelig! De varmer også middag for deg som hun over her har skrevet, i vannbad, så det tar jo ei stund. Syns forøvrig det høres veldig merkelig ut at du ikke får barnestol/ekstraseng til baby på hotellet? Jeg ville ringt hotellresepsjonen og spurt. Vi var på Gran Canaria da lillemor var 6-7 mnd, og vi brukte bare vogna som seng selv om det stod babyseng der. Hadde også barnestol, og den hadde vi ikke klart oss uten! Jeg har fløyet 12 strekninger vogna, og det eneste som har skjedd har vært en liten rift i vogntrekket. I tillegg har det kommet en liten ujevnhet i en metallkant. Men jeg har jo hørt om folk som har hatt større skader. Masse lykke til!
Galathea73 Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Et annet tips når man harv med baby på fly er å amme/gi flaske el sørge for at babyen suger på smokk ved oppstigning og nedstigning, da unngår man vondt i ørene. God påskeferie!
Tremo Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Har hatt med vogn på fly ett par ganger. Det har gått bra, men har hørt om andre som har fått ødelagt vognene sine slik, så beskyttelse er å anbefale. Vi pakka inn vogna vår i en tfk pose, da-. Med masse tepper og dyner og stæsj rundt. Ellers så stemmer det at det er dårlig med babystoler nedover i "syden", ja. Har ikke erfaring med sammennleggbar stol, men har brukt sack'n seat. Ser det selger den bla. her: http://www.barnevognskilt.no/default.asp?wpi=PRODUCTS&pagecount=1&catId=87 Lett og liten. Fikk plass i stelleveska. God erfaring med den
Lemonia Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Nå har ikke vi vært i akkurat Portugal med barn, men jeg har ennå til gode å oppleve et hotell som ikke har barneseng tilgjengelig (vi har aldri bestilt dette på forhånd) eller en restaurant uten barnestol (og i verste fall kan jo barnet sitte i vognen, men det har vi altså aldri behøvd). Forøvrig valgte vi å ikke ta med hovedvognen på ferie, både fordi jeg ikke vil være uten vogn når vi kommer hjem om noe skjer og også fordi reisetriller er lettere og enklere å ha med. Ser du har Emmaljunga, og de er jo kjent for å være tunge vogner. Vær obs på at mange steder er litt utilgjengelige for vogn og du kommer til å være glad om du tar med en vogn som er lett å bære hvis dere må det. Vi endte opp med å måtte bære vogna vår opp og ned trapper på T-banestasjoner e.l. og da var vi glade vi hadde med en lett reisetrille. Det er mange som har full liggestilling slik at barnet kan sove i den. Matglass har du lov å ha med, også ferdigblandet mme (kartong). Om du har lov å ha med varmt vann på termos vet jeg ikke. Vi tok ikke sjansen og tok heller med ferdigkartonger, så slapp vi det problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå