Gå til innhold

går ned i vekt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veide meg i morges å oppdaga at jeg siste 3 ukene har gått ned 2 kg i vekt siden forrige svangerskaps kontroll. Er 15+2 i dag og magen har kommet for fullt. Litt bekymra over vekt nedgang nå. Flere som opplever å gå ned i vekt selv om de spiser som normalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Såfremt du ikke er undervektig så er nok ikke dette noe problem. Spiren tar det den trenger så det er bare deg det går utover :)

Skrevet

stort vektap lager giftstoffer som kan være uheldig for babyen i magen. vet dette fordi eg har pratet med spesialist da eg gikk ned 10 kg første graviditet, det gikk bra,men er ikke å annbefale...

er det en grunn til nedgang? kaster du opp? følg nøye med,kanskje du skulle hatt prostafen?

Skrevet

Kaster ikke opp og spiser som normalt. Hjertelyden til baby er fin og magen vokser.

hmmm

Skrevet

Det kan være flere grunner til vektnedgang.

Veide du deg på samme vekt begge gangene? Det kan være en del forskjell på vekter...

Veide du deg til samme tid på døgnet? Man er stort sett lettest om morgenen.

Kan du ha hatt mer væske i kroppen hos jordmora? Jeg opplevde vektnedgang på 2 kg i løpet av to dager i forrige uke. Det var nok væske i kroppen.

Ellers så har det litt å si om man har urin i blæra, avføring i tarmen og om man nettopp har spist.

Jeg tviler på at det er noe du trenger å bekymre deg for så lenge du får i deg mat og drikke:-)

Skrevet

Joda samme vekt, samme tid ca osv. Tenkte spørre JM på mandag når jeg skal dit om det er noen å bekymre seg over eller bare tilfeldig.

Takk for alle svar jenter :)

Skrevet

Her flyr vekta både opp og ned etter antrekk, hvor mye jeg har i magen osv, men jeg har også hatt det slik at vektøkningen i alle fall var mindre i 2. enn i 3. termin - alle er jo forskjellige. Så lenge du kjenner deg i ok form bør det jo ikke være noe galt, men du kan jo legge inn en ekstra brødskive til kveldsmat hvis du er bekymret? I ike 16 er det jo ikke SÅ mye mer energi kroppen skal trenge (selv om min kropp alltid har gitt katten i det der, i alle fall...)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Sist jeg veide meg ( i forrige uke, altså 14+6) hadde jeg gått ned ytterligere et halvkilo, så da var det 1,5 kg tilsammen siden jeg ble gravid. Og jeg har nesten ikke gjort annet enn å spise som en hest og sove/sløve på sofaen når jeg har kunnet (er på skolen/jobb nesten hver dag). Skal veie meg i morgen, siden jeg gjør det på jobben for å bruke samme vekt hele tiden....og jeg er litt spent. Men nå er klærne strammere og magen er kommet litt mer ut, så jeg MÅ jo ha lagt på meg. Men jeg har i alle fall forstått det slik at dette er heelt normalt. ;-)

Skrevet

har gått ned 7 kg siden jeg ble gravid jeg. er 14 uker idag. spurte jordmor om dette, å hun sa jeg ikke skulle engste meg, (så er ikke jeg så veldig tynn heller akkurat) men fikk besjed om at vis det fortsatt var det mer grunn til bekymring. men da va det snakk om at jeg mistet 5-10 kg til. jeg tror grunnen til dette er mindre matlyst å så blir jeg fortere mett. ser egentli litt positivt på dette, for kansje jeg ikke legger på meg så mye tilsutt:) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...