Gå til innhold

Noen eksperter her på jogging? Sinnsykt vondt foran på leggen når jeg jogger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg jobber får jeg så vondt foran på leggen, om dere skjønner hva jeg mener. Kan gjerne ha vondt der flere dager i strekk også, og da gjør det vondt bare å gå! Noen som vet hva det kommer av, og om jeg kan gjøre noe med det? Er fristet til å gi opp hele joggingen nå, orker ikke ha så vondt.

Fortsetter under...

Skrevet

Hehe! Når jeg JOGGER, skal det selvfølgelig være:)

Skrevet

Det høres ut som beinhinnebetennelse som de kalte det i gamle dager... Det kommer av overbelastning og er ikke noe godt. Hvordan er underlaget der du jogger, hvor gode og evt gamle er skoene dine? Jeg ville lagt joggingen på hylla en stund, for det pleier ikke å gå over av seg selv..

Skrevet

Oj, ja det høres ut som beinhinnebetennelse og kommer desverre til å bli værre om du ikke tar pause fra joggingen.

Senere bød du kasnkje jogge på skogstier om du ikke har gjort det til nå. Kanskje du skal forøke å sykle eller svømme i stedet.

Skrevet

Høres ut som beinhinnebetennelse ja. Det eneste som hjelper er ro og massasje av beinhinna. Du bør også være flink til å ikke jogge på asfalt, men heller på grus og i skog og mark.

Skrevet

Takk for svar! Da tar jeg en pause fra løpingen. Kan bli flinkere til å velge løperuter som ikke innebærer løping på asfalt ja, så får jeg håpe det bedrer seg etter det:)

Annonse

Skrevet

Dersom skotøyet er utslitt pga mye bruk kan det også føre til vondt framme på leggen. Så sjekk ut det. Joggesko har en hvis levetid feks. 150 treningstimer, varierer litt fra sko til sko. Så det kan være lurt å sjekke om skoene er utslitt også.

Skrevet

Jeg slet også med dette. Naprapaten min sa at det er lurt å tøye musklene bakpå leggen, og lårmusklene veldig godt. Hvis de er anspente så setter det seg igjen i musklene fremme på leggen. Etter at jeg ble flinkere til å tøye så forsvant smertene foran på leggen.

Skrevet

hadde det engang pga. at jeg hadde trenet feil, når jeg trykket på foten så ble det "potetmel" lyd.. det knirket. Jeg fikk piller for det 1 uke. og borte var det for godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...