Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lagde en ny tråd jeg...liksom ferdig med den andre nå....hmmm

Om de tar sommerferie vet jeg ikke, men jeg regner med de tar fri i Juli, det betyr at viss vi må vente over en mnd må vi vente over sommeren også.....og da blir det nesten et halvt år til neste innsett......eller vi kan kanskje begynne på medisiner i sommer uansett?

Jeg er bare såå klar til å sette i gang igjen jeg nå, tenker ikke på annet! Har du kommet deg litt etter det negative resultatet? Jeg begynte å gråte i går, da det skikkelig gikk opp for meg at det ble ikke noe spire denne gangen heller........men heldigvis er det påske nå, og litt fri fra de vanlige plikter. Får besøk av bror, svigerinne og tanteunge på 9 mnd i påska. Jeg er egentlig fra trøndelag, og har hele familien der, så jeg treffer dem sjelden.

Tanteungen er min lille skatt inntil jeg får min egen skatt- og de gode foreldrene lar meg "eie" han så mye jeg vil, når vi er sammen. Og blir savnet for stort og jeg blir lei meg, så er det greit det også...de forstår. Så i påska skal jeg trille tur, bade baby og kose meg med det! Synes egentlig det er vanskelig med andre sine babyer.....men det er annerledes med tantegullet mitt:) Hvordan har du det sånn? Noen tantebarn?

Har du fri i påska da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurt å lage en ny tråd;-)

....får vel kanskje bare starte opp igjen i april da...litt dumt å vente helt til august liksom;-/..hmmmm hvordan skal jeg få denne kabalen til å gå opp(ny runde og jobb)?

Får ta meg en runde med kalenderen å sjekke litt:-)

Det er kjempe trist når det blir negativ test...jeg gråt hele formiddagen på tirs,kom meg litt utover dagen,men kjenner jeg ikke er kommet over knekken ennå....vil nok ta litt tid....hadde sånn troen på at det gikk denne gangen av en eller annen grunn..

Uansett tror jeg det er godt å få det ut,ikke bra å gå å stenge det inne..

Jeg er sååååå glad for det snart er påske og noen fri dager:-)..skal jobbe mandag og tirsdag så er det FRI!!!!!...det skal nytes:-)..

De fleste av venninene mine har babyer og jeg kjenner det er litt vanskelig å "dulle" med de....kjenner det er litt sårt...blir vel sånn når en er i en slik situasjon som vi er i....

Du er heldig som har en søt liten tanteunge...mine tanteunger er 18 og 22 så de er ikke akk små lengre...:-/..(har gode barnevakter hvis det kommer til det da:-) )

Så koselig at du får besøk av fam din i påsken:-),,høres ut som du får en fin påske med hendene fulle:-)..kjempe fin medisin;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141644383
Del på andre sider

Så bra du har fri i påska, det fortjener vi nå! Huff, det er ikke lett å komme over dette.....

Ja det er leeenge til august. Det er jo flere her inne som får sykmelding pga jobb med tunge løft eller stress. Kan du ikke snakke med fastlegen din om dette? Selv er jeg i en praksisperiode, og da er det ltt lettere å ta noen dager fri (kan bare ta dem igjen senere).

Ja, påsken skal bli medisin...og så går tiden og plutselig er vi i gang med spray igjen og nytt håp kommer. MEN dette bli tredje forsøk....enn om det ikke går da...huff! Vi tenker på Hausken eller Ciconia i Danmark....har hørt mye bra om begge!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141645993
Del på andre sider

Skal bli godt med litt påskefri kjenner jeg....

Hvordan går det med deg om dagen?

Jeg sliter med å komme oppå igjen..er helt puktert,vil bare sove og klarer ikke å glede meg over noe på en måte...alt er tungt.

Håper det går over for der er kjempe kjipt å ha det sånn:-(..har aldri hatt det sånn før...

Vi vurderer sterkt å gå over til hausken ved vårt 3 forsøk...skal ringe imorgen eller tirs og høre med de..

Jo jeg må prate med fastlegen min hvordan jeg skal ta neste omgang..om jeg evt sykemelder meg...føler ikke det er noen andre måter å gjøre det på..må tenke på meg selv nå..

Det at det er siste forsøk friker meg helt ut....har ikke troen på at det går....men som sagt er alt så negativt nå så kanskje jeg ser litt lysere på det etter hvert..

Off er bare klaging på meg her...ikke meningen å plage deg med negativiteten min,du har mer en nok med ditt og det du har gått igjennom...

Satser på at alt blir litt lettere når jeg har hatt en liten ferie og at jeg da kan se frem mot neste forsøk:-)..trenger sikkert bare litt tid..

Jeg har hørt så utrolig mye bra om hausken og danmark så jeg er ikke i tvil om at skal jeg prøve videre så må det bli en av de to....,men det er jo ganske dyrt og danmark er vel veeeeldig dyrt så jeg får nøye meg med hausken.....

Får vel ikke en krone igjen etter de 3 første forsøkene?

Uansett...dette blir det tredje forsøket vårt,har planer om å prøve å få til blodfortynnende og progestan(tror det var det) denne gangen..forstod du og ville prøve det,eller?

Skal se det er det som skal til for at spiren sitter:-)..man må jo bare prøve...

Må vi gå veien videre via private klinikker så er det jo gode muligheter for å lykkes der...de fleste klarer det til slutt og det skal jammen vi og klare:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141652391
Del på andre sider

Kjære du....du plager meg ikke! Vi er ikke negativ, bare lei oss....og det er så naturlig å være ved dårlig mot i en sånn tung tid.. det er bra å kunne stå sammen med noen i dette! Jeg synes det er godt å kunne vite at det ikke er bare meg som tar dette tungt:(

Synes det har vært en tøff tid...på dagene prøver jeg å tenke på andre ting, men til gjengjeld drømmer jeg veldig om natten. Alt fra gode drømmer om egen baby og til vonde drømmer der jeg ser alle mine venner, søsker osv får barn etter barn....og så sitter vi der uten noen. I natt drømte jeg om en familiemiddag med masse barn og gravide mager....og jeg gikk hjem gråtende og visste at det kom aldri til å skje med meg:( Huff det er fælt!!

Likevel greier jeg ikke gi opp håpet altså, og ser så utrolig frem til å begynne på forsøk nr. 3! Vurderer dere Hausken nå før dere er ferdig i det offentlige? Vi har faktisk vurdert det samme....hvertfall hvis vi ikke får kommet i gang på neste mens (og må vente til høsten!)....da tenkte vi kanskje ta et forsøk der nå....Fikk du ringt dem??

Jeg har begynt på vitaminer nå jeg.....Q10, B,C,bidronninggele,sink,folat og omega 3........de sier dette er bra for å få bedre eggkvalitet! Ellers skal jeg spørre om blodfortynnende....huff jaja alt må prøves:)

En dag ebbe......en vakker dag må vel vi også få positiv test!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141663089
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Heia..

Hvordan går det med deg Lengter84?

Jeg har hatt en liten pause fra forumet her,en liten pause fra alt dette prøverør styret..gikk skikkelig i kjelleren etter det siste forsøket:-(

Har nå hatt en god påskeferie og noen fantastiske dager med nydelig vær å det er jo en kjempe god medisin(elsker å drive på i hagen å plante å styre)

Føler alt går mye bedre nå så jeg begynner å bli klar for "siste" innspurt:)

Vi fortsetter med vårt siste forsøk i haugesund(ikke privat)..er noen vanvittige priser i det private...så vi fullfører med det offentlige nå så tar vi det derfra..

Jeg har som sagt tatt pause fra alt så har ikke beg med noen vitaminer eller noe enda jeg....får gå igang når mensen kommer igjen tenker jeg.

Off fælt når du har disse drømmene..jeg har og hatt noen av de,men er heldigvis en stund siden nå...blir helt løyen når en våkner etter en slik drøm...både positivt og negativt...

Men en dag skal nok vi og få noen små i "virkeligheten"...det er jeg sikker på:-)...vi må bare være litt ekstra tolmodige...tror vi blir noen gode "mammaer" siden vi "jobber" så hardt med å bli gravid;)

Vet du noe om når de tar ferie i haugesund?

Håper ikke syklusen min krasjer med den...hadde vært veldig kjipt altså:/

Jaja blir spennende fremover.. å se når mensen kommer og når vi kan starte opp igjen og ikke minst om vi starter samtidig denne gange og:)

Håper du hadde en super påskeferie med familien:-)..du er heldig som har en liten en å dulle med:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141724845
Del på andre sider

Annonse

Heisann ebbe:)

Skjønner deg kjempegodt, gjorde det samme ved mitt første forsøk...da var nederlaget såå stort siden jeg ikke fikk innsett. Godt å legge vekk alt dette en stund..om det er mulig..men velkommen tilbake! Godt å høre at du har hatt noe fine dager i sola..:)

Jeg hadde noen herlige påskedager med familien, men det ble tomt når de var dratt igjen. Nå er det tilbake til pliktene, og jeg kjenner meg litt sliten og lei. Det skal bli godt med sommerferie!

MEN først gleder jeg meg såå til å være i gang med forsøk igjen og håper at det ikke kræsjer med sommerferien....Jeg tror haugesund tar ferie i juli. Skal du ringe inn første mens eller neste? Jeg skal ringe inn til neste uke viss mensen kommer som vanlig...og da blir det vel uttak i slutten på mai-begynnelsen av juni en gang..... håper det er plass....viss ikke når jeg ikke et forsøk før sommerferien. Hadde vært kjekt om vi kom i gang på samme tid igjen og det er jo godt mulig:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141729352
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Heisann:-)

Det homper og går,går veldig opp og ned..men er klar for et nytt forsøk nå kjenner jeg:-)

Ser du begynner på spray 14 mai:-),det er jo ikke lenge til:-)..bra du fikk komme igang igjen før ferien da..,kjipt å gå å vente hele sommeren med å komme igang igjen liksom...

Jeg var på torsdag å fikk sjekka livmor,alt så heldigvis bra ut..de mener det er rett og slett uflaks at vi har hatt to mislykka forsøk:-/ ..Typisk min flaks liksom......

Denne gang skal jeg ha kort regime,ikke noe spray,men to forkjellige sprøyter så det kan jo bli spennende å se hvordan det går:-)

Vet ikke om jeg kommer igang før sommeren siden jeg skal ha kort regime pga syklusen,de ringer meg imorgen og gir beskjed hvordan det blir...håper det blir før ferien,men det går fint hvis jeg må vente og:-)

Hvordan går det med deg da Lengter84?

Skal du ha det på samme måte som sist forsøk?

Jeg spurte ang albyl-e og prednisolon,det var noe de ikke ville bruke pga bivirkninger og at det ikke var bevist positiv effekt så det fikk jeg ikke gå igang med.....,men får jo bare stole på at de vet hva som er beste behandlings metode:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141802790
Del på andre sider

Så bra at alt så bra ut i livmora.....da er det på tide med litt flaks i neste runde! Kort regime er bra, hørt at det er mye mindre påkjenninger siden man slipper sprayen da....håper du kommer i gang før sommeren! Jeg spurte også om å få kort, men fikk ikke det denne gangen....kanskje 4. forsøk. Siden vi ikke fikk innsett på 1.forsøk, får vi nemlig et forsøk til etter dette.........merker at jeg tar det som en selvfølge at vi skal ha et 4....hehe her er det STOR optimisme for tiden...hmmm..nei..

Jeg er glad for å være i gang med prosessen igjen og så letta for at jeg er i gang før sommeren........men jeg er sliten og kjenner at det tar på med alt som står på! Nervøs er jeg også.....sist gang var det så små marginer både med egg og sædceller og jeg er livredd for ikke å få innsett slik som på første forsøk......åååååå er så mye å tenke på...nå vil jeg a verden skal smile litt mot oss!:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141803013
Del på andre sider

Da fikk jeg en telefon fra haugesund..får mitt siste forsøk før ferien:-D..

Kjente jeg ble noen kilo lettere da ja:-)..Skulle begynne på noen piller som utsatte mensen noen dager sånn at jeg kom inn i "planen" til sykehuset:-)(var ganske fullt nå før ferien)

Husker ikke helt datoene i hodet så vet ikke akk når jeg begynner behandlingen,men de sender med info om start dager og div sammen med reseptene...kjenner jeg er klar for å komme igang igjen nå:-)

Så bra at du får to forsøk til:-),eller egentlig så burde det jo være en selvfølge siden det første forsøket ble avbrutt..det teller jo ikke:-)

Siden du har to forsøk igjen er det kanskje like greit å ha samme behandling som sist,tenker siden du hadde utslag på testen sist så noe må jo absolutt ha vært gjort riktig:-)Denne gangen sitter det skikkelig:-):-)

Kjenner på det selv at det er litt skumelt å beg på nye medisiner...tenk om jeg responderer dårlig på disse....ingen egg...dårlige egg...tomme egg..overstimulering...off ja tankene er mange:-/ så det er ikke bare bare å beg med helt nytt opplegg heller..

Men siden dette er vårt siste må vi bare hoppe i det og prøve:-)

Forstår at du stresser litt med dette med egg og sædceller siden deres første forsøk ble avbrutt pga dette,men de er utrolig dyktige og jobber med dette hele tiden så det går nok helt fint:-)..husk du trenger bare ett egg og en sædcelle for å klare det,:-)Dette skal gå bra:-)

Får prøve å finne fram den positive holdningen igjen,men det er jammen ikke lett:-)

Du skal se at verden endelig smiler til oss:-)At det er akk dette forsøket vi må ha for å finne gullegget:-):-)

Håper håper hååååper:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141812417
Del på andre sider

Åååå så bra ebbe....unner deg virkelig dette. Det er jo godt at du blir ferdig i det offentlige før sommeren.....så håååper vi den sitter- og skulle den ikke det, så har du liksom sommeren på deg til å tenke framover mot event privat-forsøk. MEN det skal gå nå!!!!!

Ja, det er sant som du sier, noe riktig må de ha gjort sist....så denne gangen må det klaffe....håperhåper:) Blir spennende å høre hvilken uke du skal ha uttak:-)

Virker som om både du og jeg begynner å komme oss litt opp etter sist forsøk nå, og det er godt....hjelper å ha noen nytt å se fram til og ikke minst med lysere tider, det sies jo at man er mer fruktbar på våren/sommeren også:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141815766
Del på andre sider

Må si dette har vært en knallhard vinter med mye motgang:-(...men merker nå når sola kommer,temp beg å stige og det beg å bli grønt å frodig ute så fylles kropp å sjel med energi.det er sååå deilig å kjenne på den....jeg elsker denne årstiden..:-)

Det stemmer nok det at vi er mer fruktbare om våren/sommeren..det føles jaffal sånn...alt føles så mye enklere:-)

Sant som du sier...skulle dette bli atter et mislykka forsøk så har en ferien å komme seg på,reise vekk,gjøre positive ting..ta en pause fra alt...så får en evt gå igang privat sånn etterhvert...

Er like spent hver dag jeg åpner postkassa for å se om brevet fra haugesund ligger der....er spent på datoene:-)..vet jo egentlig ingenting om noe bare at jeg skal igang før ferien...Hadde vært utrolig kjekt om vi havnet opp i samme periode denne gangen og da:-)

Tenkte å beg på gravid vitaminer,men vet ikke om jeg tør beg med bidronning gele og wild jam....er så redd for å ødelegge noe...jaffal med de wild jam som du skal ta etter eggløsning...føler ikke jeg kjenner helt syklusen min nå etter alle disse medisinene..:-/

Men men er vel bare å "kjinna på" som de sier her på jæren:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141816317
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har vært en hard vinter...kan skrive under på det.....men nå er den over heldigvis! Herlig med dette sommerværet som er i helga!!

Wild yam har jeg kjøpt inn, men jeg er usikker på om jeg skal ta det eller ikke....er også redd for å ødelegge noe.

Har du hørt noe mer fra Haugesund da? Jeg fikk medisinene i posten i går og begynner med synerela på fredag....gleeder meg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141828385
Del på andre sider

Begynner på primolutt man 17 mai for å forskyve mensen litt..venter da blødning rundt den 29 mai.Hvis dette går etter planen begynner jeg på gonal-f 30 mai:-)..så da er jeg igang i juni jeg da:-D...skal bli godt å komme igang igjen:-)

Vet ikke helt når det blir uttak og innsett enda,skal ringe til haugesund når jeg får blødning(ca 29.05) og vil da få videre datoer...ååå dette er så spennedne:-)

Du begynner allerede på fredag:-)..kjempe spennede:-)..da går det jo hakk i hakk frem til ferien :-)håper det blir en kjempe flott sommer med mange gode resultater:-)..og to overlykkelige par på bryne og klepp:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141832253
Del på andre sider

Kjempebra da:-) Ja det håper jeg også!

Har begynt på spray nå da, går kjempefint denne gangen...ingen kvalme eller slitsomme bivirkninger slik som sist gang...godt det å!

Kjenner jeg er veldig nervøs denne gangen da..er så redd for en nedtur til nå. Men det skal gå nå, det bare må det! Gleder meg til å høre videre oppdatering fra deg også....:-)

Ha en god 17 mai på klepp!! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141641368-ebbe/#findComment-141861263
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...