Englemamma, prøver igjen... Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Jeg er tidlig på vei... bare 4 uker :-) Men det er jo påske snart.... Kan jeg stå slalom??? Kan jeg bestille sydentur til sommeren, går alt bra er jeg ca 20 - 24 uker på vei???? Bruker noen gravidbelte i bil? Man får mange spm føler jeg, når man plutselig finner ut at man endelig er gravid :-)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 HEI:) ja til alt samme ville jeg sagt...gravid belte kan du vente med til du har fått mage vil jge tro...jeg er 8+4 og bruker ikke det ihvertfall.... god påske;)
klumpen og gullet Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Hei Jeg har bestilt sommerferie til Hellas i år (er 6+1 idag) og var der sist jeg var gravid også, uten problemer! Det er ikke farlig å fly, det eneste du skal tenke litt på er hva du spiser samt å ikke la babyen bli overopphetet i sola inni magen Slalom hadde jeg unngått, og gravidbelte venter jeg noen uker med ennå.
Ønske nr 3 Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Hei jeg er 6+6, jeg står fortsatt på slaom og ser ikke noe problem med det, babyfrøet er så lite enda og ligger godt beskyttet laaangt inni magen;-) jeg bruker heller ikke gravidbelte enda, har heller ikke brukt det når jeg var gravid med mine 2 andre barn, er endel omdiskutert om nytten av beltet...men får se etterhvert om jeg kjøper ihvertfall ikke noe poeng før det er blitt kul på magen. Sydentur går helt fint så lenge man ikke oppholder seg så mye i direkte sol og passer på hva man spiser
magica og lille tryll ♡ Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Syden: Ja!! ) Ikke noe i veien for det, bare passe litt på hva man spiser (at maten er helt stekt/kokt osv) Slalom: Tja... Ikke med mine ferdigheter, men er du vant til det så ligger jo frøet ganske godt beskyttet inni der. Gravidbelte: Nei. Ifølge Trygg Trafikk (tror jeg det var) så har det ikke noen sikkerhetsmessig betydning. Men er heller et spørsmål om komfort. Dersom vanlig belte blir ubehagelig så kan du jo overveie et slikt belte.
snartmammapåny Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Jeg hadde valgt langrenn forran slalombakkene når jeg er gravis, mest pga alle andre alpinistene som ikke har helt kontroll, tar ikke sjansen på å kolidere med noen ski og staver over alt. Syden er definitivt JA Gravidbelte: Var iallefall en stor komfort fakttor med nr 1 så jeg kommer ialelfall til å bruke det med nr 2 også når magen popper frem.
Englemamma, prøver igjen... Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2010 Tusen takk for alle råd :-)
Hurra <3 Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Slalom, ja, men vær forsiktig. Syden, ja men unngå å bli overopphetet. Gravidbelte: JA. Anbefales fra andre svangerskapsmnd! Og bare tull at det kun er for komforten. Veldig viktig for å unngå skader på fosteret ved kollisjon! Det viser i alle fall internasjonal forskning!!
soleia Skrevet 27. mars 2010 #9 Skrevet 27. mars 2010 Så tidleg i graviditeten som du er, så ligg frøet godt beskytta i bekkenet ditt, så slalom i påska bør gå fint! Er vel rundt veke 12 at livmora kjem over symfysen. Har ikkje vore i syden når eg var gravid, men vil tru at det går fint i veke 20 - 24. Det skal visst ikkje vere nødvendig med gravidbelte, om ein legg bilbeltet under magen og ned på hoftene. Men eg brukte det sist, så eg var sikker på at eg hugsa å legge beltet på rett plass, og at det heldt seg der. Kjem nok til å bruke det denne gongen og. Har lånt det ut til ei veninne, og vil vente litt med å spørje etter det.... ;-)
MissChriss85 Skrevet 27. mars 2010 #10 Skrevet 27. mars 2010 Sydentur:ja Slalom:ja, regner med det ikke er din første tur i bakken Bilbelte: For komforten JA (for sikkerheten, nei...) Kos deg!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 28. mars 2010 #11 Skrevet 28. mars 2010 Lykkelig gravid 81: vet ikke hvor du får din informasjon fra om at det er sikrere å bruke gravid-bilbelte, men dette er hvertfall det som står på trygg trafikk sine sider: "Bruk bilbeltet – det er det sikreste både for mor og barnet i magen. Det finnes enkelt utstyr som styrer beltet slik at det blir liggende under magen. De kan gi en bedre komfort, men kollisjonstester viser at det ikke har betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon." Og dette: "Produsenter og forhandlere av gravidbelte sier at de har effekt på sikkerheten. Trygg Trafikk baserer det vi skriver om gravidbelte på tester utført ved Vag- och Transportsforskningsinstitutet (VTI) i Sverige, som også gjennomfører tester av barnesikringsutstyr for bil for norske og svenske produsenter. Og de sier at gravidbeltet ikke påvirker selve bilbeltet i en kollisjon, men det kan gjøre det mer komfortabelt å bruke bilbeltet." Jeg så ikke behovet for det ved forrige svangerskap, men her er det delte meninger ser jeg )
Hurra <3 Skrevet 28. mars 2010 #12 Skrevet 28. mars 2010 Ok, kan være jeg tar feil. Men leste på en internasjonal nettside før jeg kjøpte mitt om antall tilfeller der de kunne påvise at vanlig belte hadde ført til skader på fosteret ved kollisjon. Og dette nr var høyt. Og tilsvarende lavt ved bruk av belte som typen BeSafe. Finner ikke nettsiden nå, kan jo poste den her om den skulle dukke opp. Uansett er det en billig investering, så jeg vil heller bruke et slikt enn å tenke "hva hvis" dersom jeg hadde vært så uheldig å komme i en ulykke der fosteret ble skadet og jeg kun hadde vanlig belte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå