Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Her synges Trollmor, "So ro..." og " Hvem kan segla?" Vil gjerne variere litt, men kommer ikke på fler.. Tips?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Alle killebukkene på haugen sprang spurte om *** var hjemme mamma'n til *** svarte nei og alle killebukkene de ble så lei og alle killebukkene de sprang sin vei Alle killebukkene på haugen sprang spurte om *** var hjemme mamma'n til *** svarte ja og alle killebukkene de ble så gla' så slo de seg på rumpen og sa ha-ha-ha! Den er koselig:-)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Vi synger "den fyrste song" fola blakken, jeg folder mine hender små..
LadyLuck & Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 eldste skal alltid ha "jeg folder mine hender små" yngste skal ha so ro lillemann og får ikke gå ut av rommet før jeg og eldste har sagt godnattverset Godanatt,godnatt kryp under ditt dekken med nelliker stukket med roser besatt med sølvfine blader på bringebær hekken I morgen den dag om gud så vil vekkes du opp av fuglenes spill (husker ikke hvem som skrev det..)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Når trollmor har lagt sine 11 små troll, og bæ bæ lille lam. hver kveld, hehe!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Her må vi synge " kjære lille gutten min " hver eneste natt, til alle sammen. Til maxi har vi gjort om til store gutten min da..:-) Den sangen er bare fatasisk fin. Ellers går det i Emil - Hu jeda meg for barn han var. Ida`s vise bæ bæ lille lam jeg vil bygge meg en gård indianersangen og ikke minst Heal the world
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Byssan Lull er nydelig, men jeg kan ikke teksten (jeg synger melodien med selvkomponert tekst:p) Noen som gidder å legge den ut her? HI
Prish Skrevet 25. mars 2010 #9 Skrevet 25. mars 2010 Her synger vi tornerose sangen. Tornerose var et vakkert barn Vakkert barn, vakkert barn Tornerose var et vakkert barn, vakkert barn Hun bodde i det høye slott Høye slott, høye slott Hun bodde i det høye slott, høye slott Så kom den onde fe der inn Fe der inn, fe der inn Så kom den onde fe der inn, fe der inn Tornerose sov i hundre år Hundre år, hundre år Tornerose sov i hundre år, hundre år Og hekken vokste kjempehøy Kjempehøy, kjempehøy Og hekken vokste kjempehøy, kjempehøy Så kom den vakre prins der inn Prins der inn, prins der inn Så kom den vakre prins der inn, prins der inn Tornerose må ei sove mer Ei sove mer, sove mer Tornerose må ei sove mer. Sove mer Og prinsen danser med sin brud Med sin brud med sin brud Og prinsen danser med sin brud, med sin brud Og all hjerter gleder seg Gleder seg, gleder seg Og alle hjerter gleder seg, gleder seg
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #10 Skrevet 25. mars 2010 åh er det noen som kan "sov nu lille prinsen min"??? Lurer sånn på teksten til den.
Gjest Tale30 Skrevet 25. mars 2010 #11 Skrevet 25. mars 2010 Det som er mest effektivt her, er når jeg synger "Sove nå" om og om igjen i ulike melodilinjer. Mistenker at hun kjeder seg i søvn..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #12 Skrevet 25. mars 2010 Da jeg var liten og sang 3 verset av tornerose lurte jeg fælt på hva en "Fedærinn" var. hihi:)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #13 Skrevet 25. mars 2010 Em Sov nu, lille prinsen min, F#m Em B7 Em när jag släcker ljus et. Em Far ska gå till sin maskin, F#m Em B7 Em mor ska vakta hus et. Am6 Em Sov nu prinsen, du som kan. Am6 G B7 Far går till fab riken han. Em Jobbar hårt som katten F#m Em B7 Em hela långa natt en. Månen lyser gul och hel uppå himlarundan. Livet är ett penningspel, ingen slipper undan. Klaga hjälper ej, kamrat! Banderoller och plakat kan man inte äta. Det ska prinsen veta. Koppla av nu, lille prins, tid har du ju gott om. Använd den när chansen finns, sedan blir det bråttom. Sedan blir det bråk och strid om ackord och övertid. Än är ingen fara, ta det lugnt du bara. Sov nu, lille prinsen min, när jag släcker ljuset. Far ska gå till sin maskin, mor ska vakta huset. Här hos mor har du det bra, mor har allt det du vill ha. För det kan jag lova, nu ska prinsen sova.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #14 Skrevet 25. mars 2010 /: Byssan lull, koka kittelen full, där kommer tre vandringsmän på vegen, :/ den ene ack, så halt, den andre, o, så blind, den tredje säger alls ingen ting. /: Byssan lull, koka kittelen full, på himmelen vandra tre stjärnor, :/ den ena är så vit, den andra är så röd, den tredje är månen den gula. /: Byssan lull, koka kittelen full, där blåser tre vindar på haven, :/ på stora ocean, på lilla Skagerak och långt opp i Bottniska viken. /: Byssan lull, koka kittelen full, där seglar tre skutor på vågen, :/ den första är en bark, den andra är en brigg, den tredje har så trasiga segel. /: Byssan lull, koka kittelen full, sjökistan har trenne figurer, :/ den första är vå tro, den andra är vårt hopp, den tredje är kärleken, den röda. Tekst: Bearbeidet av Evert Taube Melodi: Svensk / norsk folketone
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #15 Skrevet 25. mars 2010 Nå er jo junior bare 6mnd, men dette er min favoritt: Bånsull, Hans Rotmo sin. No ska banet såvvå Byssan-byssan-lull Og sutt på liten nåvva Byssan-byssan-lull No ska banet såvvå så greitt Og ikke vårrå motskapt og vakn klokka eitt Byssan-byssan-lull Byssan-byssan-lull
Iris Skrevet 25. mars 2010 #17 Skrevet 25. mars 2010 Rosenborg-sangen! Sunget av pappa. He he... Utrolig kjedelig og søvndyssende til supportersang å være, egentlig ;-) Ellers liker de Blåmann, blåmann bukken min, trollmor, So ro lillemann og alle de vanlige barnesangene, selvfølgelig. Og så liker begge mine små veldig godt en CD av Norah Jones, tror den heter "Come away with me". Rolig og behagelig musikk. Setter den på med LAVT volum på eldstemanns stereoanlegg når jeg går fra dem, og da sover begge tungt etter maks et kvarter!
<3 Olliver&Ullrik <3 Skrevet 25. mars 2010 #18 Skrevet 25. mars 2010 Tror du Ole Lukkeøye kommer nå? Jeg har lagt meg og jeg lengter kjære du.. Mine hender har jeg vasket, aftenbønnen har jeg bedt, og nå kjenner jeg att jeg er ganske trett. Send den drømmen som du sendte igår natt, jeg var stor politi og skulle stå på vakt. Guttene de var så redde tok av lua si for meg. Ja den drømmen, ja den drømmen likte jeg. Det er favoritten til pjokken her i huset.. =) Og var også en av mine favoritter når jeg var liten.. =)
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 25. mars 2010 #19 Skrevet 25. mars 2010 Elste vil helst ha Når trollmor har lagt sine ellve små troll. Yngste vil ha bussanlul.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #20 Skrevet 25. mars 2010 Du glemte siste vers! Byssan lull... Tre äro tingerna de goda, den ena är Gud Far den andra är hans Son, den tredje mild Jungfru Maria
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #21 Skrevet 25. mars 2010 takk 22:56 Synes melodien er så nydelig. Synger første verset for sønnen min hver kveld, den liker han så godt.... men så var det et par linjer jeg var litt usikker på. (Men jobber hårt som katten... vel, katter er vel ikke akkurat kjent for å jobbe så hardt!!) klem 22:54
storm i et vannglass Skrevet 25. mars 2010 #22 Skrevet 25. mars 2010 Vet ikke om hun har noen favoritt enda- er bare 3 mnd, men disse er sanger jeg er vokst opp med:) Uti vår hage Uti vår hage där växa blå bär. Kom hjärtansfröjd! Vill du mig något, så träffas vi där. Kom liljor och akvileja, kom rosor och salivia! Kom ljuva krusmynta, kom hjärtansfröjd! Fagra små blommor där bjuda till dans. Kom hjärtansfröjd! Vill du, så binder jag åt dig en krans. Kom liljor och akvileja, kom rosor och salivia! Kom ljuva krusmynta, kom hjärtansfröjd! Kransen den sätter jag sen i ditt hår. Kom hjärtansfröjd! Solen den dalar, men hoppet uppgår. Kom liljor och akvileja, kom rosor och salivia! Kom ljuva krusmynta, kom hjärtansfröjd! Uti vår hage finns blommor och bär. Kom hjärtansfröjd! Men utav alla du kärast mig är. Kom liljor och akvileja, kom rosor och salivia! Kom ljuva krusmynta, kom hjärtansfröjd! Blåmann, Blåmann, bukken mi! tenk på vesle guten din! Bjørnen med sin lodne feld, kan deg taka seint i kveld. 2) Gamle Lykle, moder di, seint kom heim med bjølla si. so ikring seg ho mun sjå, liksom der var fåre på.. 3) Det såg ut, som der var naud, kanskje no du ligger daud. Tidt du dansa kringom meg, mangt eg rødde då med deg. 4) Når eg låg som blind og dauv, grov du på meg med di klauv. Ja, du vilde vekkje meg opp til leiken din med deg. 5) Du var sprek og glad og god, all min ros du vel forstod. tidt du veit eg sa til deg: han veit meir enn mata seg. 6) Blåmann, Blåmann, svar meg no! mekre med ditt kjende ljod! Ikki enno, Blåmann min, må du døy frå guten din.
Gjest Mylian med twins Skrevet 26. mars 2010 #23 Skrevet 26. mars 2010 Eldste har "Clementine" som favorittsang og Blåmann, blåmann. De to små tar det de får.hehe neida. De liker godt alle sanger:) Ingen favoritter enda
camilla^ Skrevet 26. mars 2010 #24 Skrevet 26. mars 2010 Hun ene skal ha Bæ, bæ lille lam og Du er så fin. en annen skal ha Jesus elsker alle barna og Du er så fin. En annen skal ha Lykkeliten hun siste skal ha en jesus sang men husker ikke hvem, meg og min mann synger for våre barn, altså to barn hver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå