Gå til innhold

Hvis man kutter ned på amming, må man supplere med mme? (6 mnd baby)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er ikke så glad i puppen lenger og er utrolig fort ferdig å spise. Vi ammer nok bare i maks 4 minutter... Hun får ut melk, det kjenner og ser jeg, men er urolig, og etterpå gråter hun og virker som hun vil ha mer (men nekter å ligge ved puppen). Jeg tror jeg har lite melk, og selv om jeg legger henne til oftere så har det ikke hatt noen tydelig effekt på mengden/amme-varigheten.

Uansett, nå har jeg begynt med litt grøt og slikt, men spørsmålet mitt er om jeg også bør øke med mme, dersom jeg mistenker at hun får i seg lite melk? Hun har ellers lagt på seg bra og har fine lubne kinn og valker... :-). Eller burde jeg bare fortsette å amme og gi det lille jeg har, og heller gi henne så mye mat hun ønsker i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt(7mnd) har også blitt betydelig mindre interessert i puppen etter at vi begynte med grøt. I tillegg er han svært nysjerrig, så han slipper taket og ligger bare å ser seg rundt om. Ligger sjelden mange minuttene han heller, toppen 3-5 min foruten når han sovner ved puppen da..

Her er han også heller lubben enn tynn, så ser ut så han får nok. Hs sa at når jeg begynner på jobb så trenger jeg ikke begynne med mme..men at far bare gir vann og grøt frem til jeg kommer hjem.. Jeg spurte nemlig om jeg skulle begynne med mme når den tid kommer. Vet ikke hva som er riktig jeg altså, men foreløpig ammer jeg bare. Lite på dagtid, men han får et par ganger om natta og morran. Da spiser han mere enn på dagtid. Sikkert fordi han er trøtt og ligger og koser seg mer med maten enn på dagtid når det er mere som skjer rundt han.

Dette var vel egentlig ikke svar på innlegget ditt men.. :)

Skrevet

Du kan evt gi en flaske med mme før leggetid, men spiser babyen bra med grøt ol og drikker vann til maten, så ser i hvertfall ikke jeg noen grunn til å gå mer over på mme med mindre du ønsker å trappe ned på ammingen da:)

Skrevet

Hei. Jeg er i litt lik situasjon som deg og har prøvd å gi jenta mi litt vann (hun er 7mnd). Det vil hun ikke ha, så nå har jeg begynt å gi litt flaske mme før et av dagens måltider. Da drikker hun endel (ca. 70 ml) og deretter tar jeg en pause mens jeg lager grøt.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg "sliter" videre med ammingen, for orker ikke å begynne med flasker heller.. Hun får i seg melk hver gang, virker bare ikke som det er så mye. Men nå begynner hun å bli mer og mer vant til grøten, og spiser av den. Tutekopp synes hun også er gøy, så mulig jeg begynner å lage litt mme og ha i den som hun kan drikke litt av etter maten (har kaldt vann i den nå, så venner hun seg til det også).

Så jeg tror jeg venter med å vurdere ammeslutt, i hvert fall til etter neste sjekk på HS, så kan jeg se vektoppgang og diskutere med hs.

Skrevet

Jeg kuttet ned ammingen da hun var 7-8 mnd gammel. Ammer morgen og ettermiddag, og i tillegg gir jeg henne to flasker MME (ved lunsjtider og til kvelden).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...