Gå til innhold

Smerter i kjeve? bruksisme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste uken sovet dårlig osv, våkner opp med smerte i tennene, har også hatt mye hodepine osv, nå idag er jeg ekstremt øm rundt kjeven, og det gjør vondt i nedre og øvre del av munnen tennen, ekstremt vondt, værre når jeg legger meg ned osv.. Har tatt paracet men dette hjelper ikke:( Føles som issing i tennene også:(

Hva i all verden kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anspenthet?

Jeg har vært mye plaga med smerter i kjeven. I følge tannlegene kommer det av at jeg er så anspent. Biter sammen tennene når jeg sover bl.a. Ble anbefalt å sove med en sånn skinne som skulle hindre meg i bite sånn. :)

Skrevet

Jeg ville ringt tannlegen. Jeg hadde klikking i kjeven og var først hos legen, men det var tannlegen som var flinkest. Og både lege og tannlege kan hendvende deg videre til kjevekirurg dersom det er nødvendig.

Skrevet

samme fikk jeg. Sov med den skinnen i 3 uker før kjeven låste seg fullstendig. Etter to uker kunne jeg spise nogenlunde normalt, og etter en måned er alt normalt og klikkingen er borte vekk. Så tror nok den skinnen fikk kjeven min i rett posisjon igjen :)

Skrevet

Låser seg ikke her, men bare SYYYYYKT vondt, har tatt 2 paracet det hjalp ikke, det verker opp mot øret nå og har blitt akutt dårlig idag... Sitter her og gråter nesten... skylte munnen med kaldt vann og så at tannkjøttet på høyre side er litt opphovna:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...