Gå til innhold

HJELP HJELP HJELP.....Engangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører at de som søker om engangsstønad og går på dag penger fra NAV ikke får bruke mer enn 7000kr av de penga på baby`n...Resten skal brukes på livsopphold og div..

Og at ikke får penger av de på 2-3 mnd...

er det sant???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på dagpenger, men ble sykemeldt i uke 12 pga vanskelig sv.skap. Både dagpenger og sykepenger gir rett til foreldrepenger hvis summen er mer enn engangsstønaden. Men en får da ikke engangsstønad om man velger det.

Skrevet

Hæ? så merkelig.. Hvordan skal de kunne kontrollere det da? Skulle jo tro at hvis man feks har 1 vanlig inntekt i husstanden og 1 som får dagpenger, at det da skulle gå ut på det samma om man bruker pengene fra den vanlige inntekten eller engangsstønaden på ting til babyen..:S

Men jeg har ikke peil, jeg altså..

Skrevet

jeg har jo gått på dagpenger siden september 2009..

Hvorfor sier ikke NAV noe om dette her da??

Var jo innom der og fikk hjelp til og fylle ut dette skjemaet til og med.. Hu dama gikk igjennom og sa alt var greit..

og jeg spurte om det var noe annet vi måtte fikse,men det var det ikke..Resten kom når var på sykehuset osv..

ÆÆÆÆÆ.

Skrevet

Dette er bare tull! Jeg har fått beskjed om at jeg har krav på foreldrepenger fra 3 uker før termin. Alle som får dagpenger eller sykepenger får det, men selvfølgelig da ikke engangsstønad i tillegg. Men mange vet ikke hva de sier på Nav. !-gang jeg søkte på dagpenger sa ho dama at jeg ikke hadde krav på foreldrepenger. De andre folka på nav sa at d hadde jeg selvfølgelig krav på

Mange som jobber der som ikke har peiling. Gå til en annen nestegang,

Skrevet

er det rart en blir tullerusk her??

får vente og se jeg da hva som skjer da..

så siden jeg får dagpenger av NAV så får jeg da engangsstønad men ikke de dagpengene??

Skrevet

Du får ingen av delene. Du går over på foreldrepenger (søkes på etter uke 26) så må du søke på nytt med dagpenger etter dette. Kjenner 2 personer i nav personlig som kan dette. Ho andre jeg prata med gav feile opplysninger. Mange nye uerfarene folk som jobber i nav nå!

Skrevet

hm dagpenger er det det samme som attføring eller?? er nettopp begynt på det og nå ble jeg "bekymra" he...

Skrevet

hu jeg pratet med er ei dame opp i åra jo..

jaiks..... :(

Skrevet

De sier såååå mye rart. Jeg skal i allefall søke om 3-4 uker på foreldrepenger. Fikk beskjed at en ikke kan gå på ledighet fra 3 uker før termin pga du ikke har noen mulighet til å ta deg jobb da. Du kan velge selv om du vil la være å få foreldrepenger (noe som ikke lønner seg om du får mer enn 50 000 i året) eller å ta engangsstønad for så å gå raskt ut i jobb igjen å motta dagpenger etter 6 uker etter fødselen. Du må da ha klar pass til barnet.

Skrevet

Nei,jeg mp ringe NAV i morra og ha time hos de på dette her..

jeg skjønner ikke en dritt.. Mulig jeg er stokk dum her men...

Skrevet

Vet du at det er ikke til å bli klok på all denne papirmølja og alle de forskjelige svara man får. Lykke til!

Skrevet

det er helt utrolig..

At en ikke blir infomert om dette her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...