Gå til innhold

au, au, for noen kynnere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt vonde kynnere i bortimot 1 uke nå.. Våkner om natta av dem, for de er så vonde..Føler hele kroppen stivner av vondtene når kynnerene kommer.. Sukk.. Og slik skal jeg holde på i rundt 3 mnd til?!! Mangler bare de fordømte maseriene jeg hadde sist sv.skap.. Stønn :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da håper jeg du har snakket med legen din om dette. Det er veldig vanlig med kynnere, men om det er så vondt som du beskriver så er ikke det bra for deg. Du blir jo sikkert stresset av det.

Kanskje du burde få deg en sykmelding? I hvert fall snakk med legen din. Lykke til.

Skrevet

Skal snakke med JM etter påsken..

Er for øyeblikket uten lege(dvs skal bytte, nekter å gå til hu jeg har, for hu er bare usaklig og kjefter for ting jeg ikke kan noe for. Hu hadde helt sikkert sagt at det var min feil at jeg får slike kynnere, for det sier hun og alt annet).

Er litt stress ja.. Skal liksom klare å ta meg av 1åringen min, men det er jammen ikke lett når jeg nesten ikke klarer å bevege meg til tider:S

Skrevet

Jeg ringte sykehuset da jeg hadde så vonde kynnere og de ba meg komme på dagen og sjekke at ikke fødselen var i gang. Ble 100 % sykemeldt for å roe det ned. Det ble mindre vondt når jeg ikke anstrenger meg og stresser, så hvis legen din sier at det er din egen feil at de er så vonde, så kan det faktisk hende at det er sant. Men hun skal selvsagt ikke kjefte på deg, da.

Skrevet

Hehe.. Nei, altså.. Hun har kjeftet sykt på meg tidligere pga lavt blodtrykk.. Og det kan jeg nok ikke noe for at jeg har.. I og med at jeg er veldig nøye på mat, drikke og prøver å hvile på formiddagen når lillegutt hviler..

Dessverre kommer disse kynnerene uavhengig av stress også:( Jeg er fullstendig klar over at jeg til tider stresser for mye, men prøver å roe meg ned da.. Men det er litt tøft med gutten som slår seg skikkelig vrang til tider, og feks det å løfte ham.. Klarer det snart ikke mer:(

men som sagt.. De kommer uansett.. Når jeg har slappet av og puslet med hobbyting, så kommer de like fullt..

Orker ikke sykehuset.. har fobi, og merker at jeg klarer ikke tanken engang..

Men kom på at jeg skal på gravidsvømming imorgen, så da kan jeg ta en prat med JM, siden det er hun som har de timene:)

Skrevet

Når jeg sier at de kommer av fysisk anstrengelse, mener jeg ikke at de kommer akkurat når du har anstrengt deg eller akkurat når du har stresset. Da jeg hadde mine verste før jeg ringte sykehuset satt jeg bare på kontorstolen min helt i ro. Men det har altså hjulpet å ikke dra på jobb i det hele tatt.

Men hvis du har så vonde kynnere ville jeg uansett ringt sykehuset/snakket med jm i morgen.

Har du gutten din hjemme hver dag? Er du alene med ham? Har du mulighet til å få litt hjelp med ham?

Skrevet

Ja, har ham alene hver dag.. Har til tider mulighet for å dra bort til mamma og småsøskene mine, og på den måten få litt avlastning.. Men begynner å skjemmes litt over hvor mye hjelp jeg trenger og hvor lite jeg "tåler".. Føles som en skikkelig knekk på selvtilliten når jeg ikke får til å passe min ene unge engang..

Når det er sagt, har fått beskjed av osteopat at kroppen min ikke tåler å være gravid, og at jeg nok ikke bør få så mange flere..gjerne max 1 til..

Og det gjør meg bare enda mer lei... Jeg, som alltid har trent og vært i stålform.. Og så får jeg 1 unge og så blir kroppen ødelagt..

Æsj, nå sitter jeg her bare og griner.. Føler at jeg ikke mestrer NOE for tida..

Skrevet

Dette har ingenting med mestring å gjøre :-) Du kan ikke styre hvordan kroppen din tåler en graviditet. Jeg har også alltid vært superaktiv og sprek, og første sv.skap var ikke noe problem. Denne gangen har det vært mye verre, og føler meg helt utslitt.

Jeg ble 100 % sykemeldt i går, og har datteren min i barnehagen + at mannen min leverer og henter hver dag og lager middag.

Så du må bare ikke skjemmes. Jeg hadde ikke klart å være hjemme med en 1-åring sånn som jeg har det nå.

Snakk med JM i morgen, og hør hva hun sier. Det er alltid lettere å be om / motta hjelp når man har et medisinsk grunnlag. Husk å ta vare på deg selv. Legg deg tidlig og prøv å få hvile i løpet av dagen.

Jeg er i grunnen imponert over at du i det hele tatt kommer deg på bassengtrening (skrev du ikke noe om det?).

Skrevet

Ja, dagene går ganske i ett for å si det slik.. blir rimelig heftig..

Har slått ryggen kraftig da jeg var mindre, som gjør at kroppen svikter helt hvis jeg får for mange kilo på kroppen.. Det førte til at jeg kunne nesten ikke stå på beina de siste månedene av forrige graviditet+3mnd etter jeg hadde født.. husker så og si ingenting fra de første 3mnd til gutten fordi jeg hadde så intense smerter..

Så jeg er rett og slett livredd..Som gjør at jeg ikke tør å la være og trene, og er redd hvis jeg trener 1 gang i uken og ikke mer(da regnes ikke gåturer.. men de har blitt litt begrenset i det siste fordi jeg får så kollosalt med kynnere)

Så ja, bassengtrening er jeg NØDT for å ha..Hvis ikke bakker kroppen under allerede nå.. Var en stund tidligere i dette sv.skapet at jeg ikke kunne gå, sitte, ligge..anything.. Ble da tilbudt krykker av JM..Men herregud da, hvordan skulle jeg DA klart meg med ungen? Huff, nei..

Skrevet

Høres ut for meg som du trenger hjelp til å passe gutten din så du ikke bukker under fullstendig. Hvis du var så dårlig forrige gang, kan du ikke skjemmes for å ta imot hjelp.

Håper JM har noen gode råd i morgen. Lykke til.

Skrevet

går greit.. Har dratt på ferie for å slappe av.. Hjelper å ha mann som er rundt hele tiden og kan ta ungen.. Sliter meg mindre ut enn til vanlig, så det går tålig bra:)

Har pratet med JM også, før jeg dro, og hun sa at det gikk nok bra sålenge kynnerene ikke ble verre eller regelmessige..(skal tilbake til henne så snart påskeferien er over da, så det er ikke lenge til jeg skal sjekkes igjen).

Så håper jeg ting går greit, selv om det er stor fare for å tåle både harde kynnere og maserier i tiden framover(akkurat som forrige gang).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...