AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Klarer å dra det ut til 19 med å legge han, men i dag sovnet han nå klokka 18 i armene på pappa.. Det blir jo litt gærnt i forhold til natten.. Han våkner allerede veldig ofte, ammes annenhver time omtrent og er lys våken klokka 4... Om han sovner for natta klokka 18 vil han vel våkne enda tidligere da..? Noen råd?
abella Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Du skriver ikke så mye om hvordan dere gjør ting på dagtid, så det blir generelle råd herfra. Pass på at han sover nok på dagtid. Hvis han er stuptrøtt kl 17 kan du jo passe på at han får seg en lur feks fra 16-17 eller noe i den retning avhengig av hvordan han sover ellers. Hvis han sover godt i vogna kan du jo gå en tur på dette tidspunktet. Klokka 4 var forresten veldig tidlig... Pleier du å stå opp da? Det er vel nokså vanlig at de fleste babyer etterhvert sover 10-12 timer om natta. Du bør ikke stå opp med han klokka 4, men forsøke å få han til å forstå at det fortsatt er 'natt'. Pass på å gi han mat ofte nok på dagtid så han ikke er så sulten på natta. Hver 3. time er bra. Men sikkert unødvendig å si, det vet du antagelig allerede. Spiser han hver andre time om natta eller er det kosepupp?
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2010 På dagtid har vi ikke noen rutiner enda og han sover litt nå og da. Går tur og han sover godt i vogna, han sovner på fanget mitt, men sover nok ikke nok på dagtid. Må prøve å få litt orden på det sikkert.. Men en lur fra kl. 16 hørtes smart ut. Står ikke opp klokka 4, men han ligger og er våken og pludrer og smiler ihvertfall halvannen time, før jeg får ammet han i søvn kanskje en time til. Litt frustrerende. Han spiser egentlig mye mat om natten , ja. På morgensiden er det vel mer kos enn mat merker jeg.. Og etter at vi har stått opp har han faktisk gått 4 timer uten mat... Leverer storesøster på 2,5 år i barnehage (vi går som oftest), og da sover han som regel en time eller to.. Og så er det mor og barn trening osv osv.. Kanskje jeg gjør litt for mye på dagtid slik at han ikke finner noe ro selv.. ?
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Tja.... Det er jo viktig med ro også for de små, og han er jo ikke store gutten enda. Var lite rutiner her også,og når han var så liten så var han ikke i seng til 19.. Da sov han når det passet ham, og han la seg for natta sammen med oss. Etterhvert regulerte han dette selv, og la seg tidligere og tidligere av seg selv. Når han var ca 3 mnd innførte vi leggerutiner og sengetid kl 19. Gikk som smurt. Så nå ville jeg vel latt ham sove på ettermiddagen og ikke satset på sengetid kl 19 enda... Kanskje det hadde ført til at han ikke våknet så tidlig om morgenen? Men ellers så sier iallefall Naphaug at det er bedre å legge de før de blir overtrøtte. Er babyen trøtt kl 18 er det bedre å legge h*n enn å holde de våkne. En overtrøtt baby vil våkne tidligere morgenen etter fordi det blir en mer urolig søvn om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå