12.06.13! Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Har de siste to ukene vært plaget med meget sterk hodepine, og det blir bare værre. Jeg føler ubehag i kroppen og blir svimmel. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Er det noe som hjelper? Legen sa ta en paracet, men EN hjelper jo ikke en skiiiit! Man kan jo uansett ikke ta paracet daglig med en liten i magen. -L-
bitthen Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Spør på anonymforum, der får du tips og råd om det meste Du kan sikkert ta to paracet. Ibux må du holde deg langt unna. Drikk masse masse vann. Får du videre oppfølging grunnet hodepinen, urinprøve/ blodtrykk? tenker på sv.skapsforgifning etc.
Lykkellig trebarnsmor Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Hei:-) Sliter med det samme. Drikker masse vann og spiser når jeg er sulten og får masse søvn, men det hjelper ikke:-( Vil heller ikke ta paracet til stadighet. Håper det er noen her som kan hjelpe oss.
kirvill Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Kaster meg på her.. Hatt det slik over en uke nå, gikk til slutt til legen i går. Blodtrykk, urin og glukose så fint ut, så for min del er det nok stress i forbindelse med jobb. Har ufattelig stiv nakke og skuldre også, så det gjør jo at blodårene opp mot hodet knyter seg sammen og gir mindre blodtilførsel.. som igjen gir hodepine.. eller noe sånt.. Legen ga meg 50% sykemelding 1 ukes tid og time til fysio i morgen. DET tror jeg blir bra Lykke til - og ro ned - kanskje det hjelper? Og ikke minst, få mannen til å massere!!!
frk Nilsen Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Ibux skal man ikke ta som gravid, da den går over i blodbanen. Paracet er trygt, skal ikke overdrive bruken av det da.... Jeg sliter selv med hodepine til tider. Nok søvn(alfa omega for meg), frisk luft og frukt hjelper ofte. Hodepinen kan og sitte i nakken, kan være lurt å få løst opp litt muskelatur der.
Pinnus Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Forsøk å holde deg unna sukker og for all del holde deg borte fra light-produkter som inneholder aspartam. Lettbrus, en del yoghurter osv som er tilsatt dette søtningstoffet. Det er bevist at dette gir hodepine, migrene og antatt at det kan gi en del andre uheldige bivirkninger. Spis frukt, gjerne druer eller ananas hvis du får lyst på noe søtt og pass på å få frisk luft men ikke kulde. Det er helt trygt å ta paracet og man kan i ekstreme tilfeller få paralgin forte. Jeg får min del for hodepine av sistnevnte så hjelper fint lite;)
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Har vært plaget av det et par dager selv, og har desverre ingen tips Har ikke tatt smertestillende, men har sjanglet ut på tur for å få frisk luft, det hjalp ikke, prøvde å drikke vann, det kom i retur osv hehe si ifra hvis du finner en løsning
Tezz78 Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har også hatt , og har fremdeles mye hodepine.... Noe som hjelper meg er en sånn varmepute jeg kjøpte på apoteket for 299kr. 3 min i mikroen og legger den over skuldrene, så demper den iallefall det værste....! Det er jo selvsagt ikke alle som har spenningshodepine, men ofte når man går med hodeverk strammer man ubevisst nakke/skuldre- og verken blir værre.... Og med denne senker man skuldrene og klarer å slappe bedre av- dermed letter også hodepinen
akvarangen Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Jeg går til kiropraktor, og det hjalp allerede etter første behandling! Han fant mye låsninger i nakke og skuldre som kan være årsak til den hyppige og kraftige hodepinen jeg har hatt. Verdt et forsøk:)
tromsøjenta Skrevet 26. mars 2010 #10 Skrevet 26. mars 2010 Jeg var veldig plaget med hodepine for et par mnd siden, fra ca uke 14. Det hjalp for meg å ta to Paracet og to kapsler med Magnesium. Magnesium kan virke muskelavslappende. Ville jo heller ikke ta medisiner daglig, så jeg begynte med akupunktur og hadde veldig god effekt av det:-) Både Paracet og Ibux går over i blodet. Det må de jo for å ha effekt. Men de virker på forskjellig måte. Ibux kan ha uheldig virkning på fosteret, mens Paracet er trygt å ta. Det er jo ikke ønskelig å ta mye av det heller likevel. Ellers er det jo generelle råd som å få i seg nok væske, holde blodsukkeret rimelig stabilt (spise sunt, litt og ofte). For noen blir hodepina verre av koffein. God bedring!!
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 26. mars 2010 #11 Skrevet 26. mars 2010 Hei -LiseS- ! jeg har hatt dette i 3 uker til fram til sist onsdag.. Da jeg var til jordmora,spurte hun meg om jeg hadde vondt i hode.. Jeg sa ja, og hun ga meg hemofer(jentilskudd som ikke gir dårlig fordøyelse) har hatt de 2 beste dagene på lenge!! de funker!!!!!!! :D (på meg iallefall) spør jordmor du også.. de bruker å ha et prøvebrett! grunnen kan være du har lav blodprosent.. =)
12.06.13! Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. mars 2010 Takker for tips og råd! Skal huske på å ta med masse frukt og grønt på påskeferien og bare slappe av. Og frisk luft blir det jo masse av på en uke i fjellet! Jeg har allerede vært hos legen forige uke og starta da med jerntilskudd etter det. Hjalp lite, og jeg er værre. Skal tilbake i dag for å sjekke urin og blod%. Man blir jo nervøs for svangerskapsforgiftning, selv om det ikke er så vanlig å få det så tidlig(18 uker). Håper en lang påskeferie på fjellet skal hjelpe litt på stress og tanker. Så er jeg klar for siste innspurt før eksamen, forhåpentligvis uten hodepine.
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 det vil jeg tro hjelper! håper det for din del! krysser fingrene for at det ikke er svangerskapsforgiftning... det er det sikkert ikke! er det spenningshodepine kan det utløses av stress, så vi får håpe det bare er det, som forvinner i påska!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå