Gå til innhold

Når sende inn perm papirer til NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

....og når skal jeg melde fra om permisjon til arbeidsgiver egentlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter uke 26, fordi det er førsten da du kan hente terminbekreftelse hos lege/jordmor...

Skrevet

Jeg fikk terminbekreftelse av jordmor i slutten av uke 22... men er en stund til jeg har neste time da....

Skrevet

Terminbekreftelse av jordmor? Hmm... har ikke noe sånt jeg. Men arbeidsgiver maser å maser på meg at jeg må finne ut av den permisjonen, så jeg blir ganske lei egentlig!

Skrevet

Termin bekreftelse? Jordmor kan jo ikke bare forandre terminen uten videre etter at du har vert på ultralyd likevel?

Jeg har hørt en gang etter ultralyd.. men før uke 26...

Skrevet

hei er bare inne og sniker litt nå.

Gikk gravid på denne tiden i fjord så jeg kan nok svare dere....

termin bekreftelse er at du evt tar en kopi av helsekortet der står termin din, eller du kan ta kopi av de skrivene du fikk på UL. der det står termin.

Men husk at dere burde sende papirene inn tidlig, det er sommer og alt frem over nå.

Jeg hadde termin 08.09 og skulle ut i permisjon 18.08 ringte nav en uke før for jeg hadde ikke fått noe brev, da hadde de ikke vurdert søknadden min en gang. ringte så en uke etter da skulle de ta og vurdere den den 18.08

Så vær tidlig ute....

Skrevet

jeg leverte permisjonspapirene mine da jeg var 30 uker på vei ca.. fikk vedtaket i posten ca 1-2 uker etterpå:-)

Men søs leverte et par uker etter meg og hu har ikke fått vedtaket sitt enda! og det er 7 uker siden jeg leverte, altså 5 siden hun leverte..

NAV har opp til 2 mnd behandlingstid så lønner seg vel å levere i uke 30-32 vil jeg tro:-)

Men det er ikke vits å levere før uke 26, da får du bare beskjed om å komme tilbake når du har terminbekreftelse datert etter uke 26.

Skrevet

ang melde til arb.giver om permisjon .. ville gjort det så fort som mulig.

Om du ønsker ferie, fedrekvote(pappaperm) osv, trenger du ikke ta stilling til nå, dette kan søkes om senere, bare i god tid før maxdato(permslutt)...

Lykke til:-)

Skrevet

Merkelig system at man må ha terminbekreftelse ETTER uke 26, siden ordinær, og eneste, UL er i uke 17-20. Er vel ingen som får forandret termin etter det?

Skrevet

ja jeg vet ikke, men sånn er det nå.. NAV er merkelig..

Skrevet

I følge jm Siri som jeg går hos, gjelder ikke terminbekreftelsen før etter uke 24 hos NAV. De som har søkt før dette, fikk bare melding om at terminbekreftelsen var ugyldig. Skal derfor søke NAV i uke 25 da jeg bor i Oslo og det er lang behandlingstid. Når det gjelder arbeidsgiver så kommer jeg til å søke på samme tid der, men jeg vet det finnes en bestemmelse på hvor lang tid i forveien de plikter å få beskjed...

Skrevet

Det er fordi at man regner at man har mulighet for å redde barnet dersom det blir født etter uke 23/24, tror jeg. De vil ikke bruke tid på behandle søknader dersom barnet garantert ikke overlever om det skulle bli født. Jeg tipper det er grunnen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...