håper78 Skrevet 25. mars 2010 #1 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei! Noen som kan svare på om hva som er vanlig, etter en er ferdig utredet, alt er fint med meg, alle prøver, hormoner, normal syklus med eggløsning, har en sønn fra tidligere.jeg er 31, og min mann 36. Sædprøven til min samboer er fin. Skal til UL med kontrast om to uker. Om den viser at eggledere er åpne og fine, hva skjer videre da? Blir man da anbefalt hormoner, for å evt utvikle flere egg eller lignende? Eller er det rett på IVF? Vi holder til på Medicus. Har selv jobbet på et røngteninstitutt i Oslo tidliger, og da var det vanlig med HSG,før HySoCy ble tatt i bruk.Og da fikk vi beskjed om å opplyse pasientene om at det var faktisk en ganske stor % del som ble gravide etter en slik undersøkelse, og jeg har lest bl.a. her inne at mange faktisk er blitt det og:) Så utrolig kjekt. jeg får satste på at tubene mine blir godt gjennomskylt og at det slår til på meg etter min kontrastundersøkelse. Men er det en vond undersøkelse i forhold til HSG,noen som vet? Jeg har bare assistert ved HSG, og det var noen skrekkopplevelser der, men da hos de med tette eggledere, ikke for å skremme noen, men det var helst dem som ikke hadde gruet seg, de som hadde kvidd seg, var positivt overrasket og synes det gikk greit.Huff, langt innlegg dette, men er så frustrert og lurer på så masse for tiden. Vi har vært prøvere i 3 år. Lykke til til alle her inne, modige og tålmodige damer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141638349-hva-er-neste-steg-i-utredningbehandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitron72 Skrevet 27. mars 2010 #2 Del Skrevet 27. mars 2010 Kan ikke svare deg så mye på hva som vil skje etter at du har sjekket med kontrast, det kommer vel an på hvilken diagnose du får og hva de har funnet ut totalt under utredningen. Går selv på Medicus, det er veldig individuell behandling der, alt er lagt opp til en person og ens kropp, ikke noe standard opplegg som kjøres. Så du er i meget gode hender. Kan uansett fortelle deg at å sjekke med kontrastvæske ikke er vondt i det hele tatt, absolutt ikke, og det tar bare et par-tre minutter. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141638349-hva-er-neste-steg-i-utredningbehandling/#findComment-141647778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håper78 Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 28. mars 2010 Hei! Takk for svar:) Ja, har inntrykk av at de er utrolig flinke og kjekke på Medicus, vi har ikke vært der opp enda, men skal på kontrast ul om en drøy uke da ekerhovd er på sykehuset i nærheten et par uker. Blir spennende å se. Hva er din/ deres situasjon da?Vært prøvere lenge? Ønsker dere lykkke til iallefall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141638349-hva-er-neste-steg-i-utredningbehandling/#findComment-141651834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå