Gå til innhold

Navn til tvillingjenter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har diskutert i det lange og det brede i forhold til navn på våre tvillingjenter. De er ventet når som helst nå, og vi tror vi endelig har funnet to navn som vi begge liker og som vi syns passer godt sammen, pluss med både våre navn og etternavnet, men det ene navnet er veldig vanlig (ligger på navnetoppen), og det andre er veldig uvanlig (nesten ingen som heter det i Norge). Er derfor redd for at folk vil reagere veldig på det ene navnet, kanskje spesielt den eldre generasjonen...

Navnene er Tilde og Thea, tror dere folk vil syns vi er rare om vi velger Tilde som det ene navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nei nei!

Tilde og Thea passer veldig bra sammen :)

Spiller ingen rolle at det ene er brukt mer enn det andre..

Hva med Tilda? Syns det er penere enn Tilde.

Ellers kan dere kalle henne Mathilde/Matilde (-th passer best ettersom THea) og bruke Tilde som kjælenavn?

Skrevet

Synes det passet godt sammen jeg. Jeg liker Tilde bedre enn Thea faktisk! :)

Skrevet

Tilde og Thea er kjempestilig sammen :)

Skrevet

Syns bare de balanserer hverandre popularitetsmessig. :) Thea og Tilde passer veldig godt sammen! Skjønner ikke hvorfor folk skulle synes dere er rare hvis dere velger Tilde. Syns i grunn det er finere enn Thea. :)

Skrevet

syns det er en veldig fin kombinasjon med Tilde og Thea. Det er vel vi gravide og småbarnforeldre som er best oppdatert på topplistene på navn, selv om jeg ikke tenkte noe spesielt på det da jeg så navnene (bortsett fra at du hadde skrevet om det foran).

Skrevet

Hadde jeg fått tvillingjenter ville jeg ikke valgt poppis navn/kallenavnaktige navn, men det er jo meg:).

Synes tilde er ufullstendig og Thea er bare altfor mye brukt, annahver unge heterjo det.

Thale og Thilde?

Skrevet

Takk for alle hyggelige svar.

Jeg tror vi har besluttet å satse på navnene foreløpig, så får vi se om det passer når vi får møte jentene våre.

Mathilde var vårt opprinnelige jentenavn, vi hadde "sikret oss" ved å bestemme et jentenavn og et guttenavn på forhånd, men så ble det jo plutselig to jenter :o) Syns det blir tungvint med for mange stavelser når det er tvillinger, spesielt siden både far og jeg har korte navn, derfor syns vi kortversjonen Tilde passet bedre. Dessuten så konkurrerer tvillinger om alt, så det er beste å gi dem omtrent samme lengde på navnet så de har likt utgangspunkt når de skal lære å skrive navnet sitt.

Thale er også nydelig, men det er navnet til eksen til mannen, så han syns det ble litt rart... Tror det er viktig å velge navn som man ikke forbinder med noen, og vi kjenner ingen hverken Tilde eller Thea.

Syns det klinger bra i grunn..., så får besteforeldre bare tenke sitt om navnevalget ;o)

Skrevet

Syns navna var kjempefine saman. Gå for dei!!!! Når navna er så fine saman har det ingenting å seie at det ein er vanleg og det andre uvanleg. Det viser berre at de har klart finne navn som passar saman. :-)

Skrevet

Det syns jeg ikke spiller noen rolle, sålenge navnene klinger så godt sammen.

Skrevet

Synest det var kjempefine navn, som passer godt på tvillingsøstre - liker at navnene klinger så godt sammen! :)

Skrevet

HVIS DERE LIKER DET SÅ GÅ FOR DET:) syns det var kjempe fint sammen:)

Hvis dere derimot trenger forslag stemmer jeg for feks:

Thale og Tilde

Tara og Tilde (min favoritt=) Tara er utrolig nydelig;)

:)

Skrevet

Hva med

Tyra og Tilde?

Tuva og Tilde?

Skrevet

Jeg ville heller valgt Mathea og Mathilde :-)

Skrevet

Jeg synes navnene var helt ok, men er ikke overbegeistret over at tvillinger skal bære samme forbokstav, blir litt merkevare-aktig for meg.

At det ene er mer poppis enn det andre ville jeg ikke reagert på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...