Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vet ikke om det er noen her inne som husker meg en gang, er en av de virkelig gamle traverne på dette forumet.

Vel; lykken er at jeg er GRAVID :) Yes, fantastisk. Runder straks de magiske tre månedene og er veldig lykkelig.

Så: det finnes altså håp for de fleste. I vårt tilfelle skjedde det bare til slutt uten noe stor dag der han sa han var klar. Jeg sluttet rett og slett på pillen slik flere av jentene her inne har gjort med suksess tidligere, og etter en stund så ble vi så uforsiktige at det ble en spire. Og den sitter :) Altså, ingen voldsom hard prøving, langt ifra sex annenhver dag etc.

Og best av alt, vi gleder oss og planlegger begge to nå.

Lykkeønskninger fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå Jumpy! Så bra! :) Godt å høre noen gode historier her inne også! Gratulerer så veldig mye, veldig godt å høre at dere gleder dere begge :) Skulle ønske min kjæreste ble litt uforsiktig snart, men her er det stålkontroll på kruttet :P

Ønsker dere masse lykke til videre med den lille!! :)

• 4 uker senere...
Skrevet

JUMPY!!! Hurra! Jeg har ikke vært her inne på en lang stund, men fikk det for meg at jeg skulle gå inn og sjekke! Når har du termin? Det blir vel september ca? Veslefrøkna mi er født i september, hun er 7 mnd nå og STOR jente :)

HURRA!

Skrevet

Hei Frøkna!!!

Jippi, så artig at du "fant meg".

Jeg er ikke noe mye inne her jeg heller, men måtte jo legge inn en liten tråd på "gamleforumet". Jeg har termin i midten av oktober, blir vel mer eksakt når jeg kommer på ordinær ultralyd. Det er helt fantastisk å være gravid. Blir en spennende og flott sommer dette tror jeg

Tenk at du har ei lita frøken på 7 måneder allerede, er det ikke artig?

Skrevet

Ja, og tida går virkelig så utrolig fort. Svangerskapet gikk utrolig mye saktere enn disse månedene med vesla! Plutselig er hun et år og skal begynne i barnehagen!

Kos deg med graviditeten! Jeg og samboeren min planlegger å prøve på nr 2 så fort jeg har fått meg jobb til høsten! Han har nå blitt helt omvendt og skal helst ha 5+ unger, men jeg sier: en av gangen. Men vi planlegger i alle fall å få de ganske tette. Prøvde faktisk å bli gravide igjen rett etter fødselen, men den gang ei. Og nå må vi vente til jeg har fått meg jobb ellers får jeg ikke penger i permisjonen.

Uansett, så masse lykke til! Oktober er jo også en flott måned :)

Skrevet

Herregud saa fantastisk!!!!

Er SAA glad paa dinde vegne!!! Du maa vaere helt i skyene...

Ser det er haap for "alle" ja! Gratulere saa mutrolig masse!

Hva skjedde egentlig?

Jeg har hoppa pver paa "bli gravid" jeg ogsaa, endelig, etter at jeg naa har faatt fast ansettelse paa jobben og mannen min endelig har kommet over "Peter Pan-syndromet" sitt. Men vi har ikke faatt noe koselig start. Faatt greie paa at jeg har late eggstokker og hormonkluss, saa vi maa staa paa hardt, og motet svikter litt naa etter saanne nyheter. Men jeg jobber heldigvis paa rette plassen! (klinikk for assistert befruktning.)

Masse lykke til, og gratulere saa hjertligst, igjen!

Skrevet

Huff, håper virkelig du får hjelp med de late eggstokkene dine!! Det er nesten urettferdig at det skal være slik da: du som lengter sååå etter å bli mamma, og sikkert blir blant verdens beste mammaer (!!!!), også skal det være så vanskelig når alt annet først ligger til rette. Tenker masse positive tanker for deg :) Det SKAL gå i boks for dere også.

Som du selv sier, denne tråden er vel beviset på at det er håp for alle!!

Jeg er selvsagt veldig glad, det er som jeg skrev ovenfor fantastisk, og ikke minst veldig spennende, å gå gravid. I den perioden jeg er nå så kjenner jeg jo små endringer nesten fra dag til dag.

Du spør hva som skjedde. Tja, hva skal jeg si: som jeg skrev over så har det aldri vært noen sånn "kjære, nå er jeg klar"-greie. Det rett og slett bare skjedde.

Sannheten er jo at sambo er noe distansert til det hele foreløpig, absolutt ikke i ekstase nei. Litt sjokkert kanskje, men også litt redd tror jeg. Men, det vil skje mange endringer i tiden som kommer og det hele vil bli mer virkelig for både meg og han. Vi har jo aldri vært ihuga prøvere, så det var jo litt sånn "oisann, der var jeg visst gravid".

Men for all del, jeg er overlykkelig og gleder meg hver dag. Min kjære gleder seg nok også, men det er nå engang slik at vi jenter merker realitetene rundt en graviditet en god stund tidligere enn våre menn :) Sånn sett så er vi vanvittig heldige synes jeg. Vi gleder oss begge to til ultralyden nå snart. Det blir nok en vendepunkt. Den lille er jo "fiks ferdig", og det skal bli artig å se :)

Mange gode klemmer fra meg

jeg må si at jeg ofte har blitt lei meg når jeg har lest innlegg om andre som det har ordnet seg for her inne. Tenk at "de kan umulig ha en like håpløs kar som jeg har", og tror jeg fortsatt ikke!!! Glad på deres vegne, men også trist på egne vegen. Jeg tror du skjønner hva jeg mener her.

Det å kunne sitte her og skrive dette innlegget føles derfor på et vis litt absurd, jeg får dårlig samvittighet samtidig som jeg er veldig glad selvfølgelig. Men for deg og dere som kjenner historien min, så er det jo virkelig en glad-historie dette. Jeg trodde seriøst at det aldri skulle komme til å skje for oss.

Lykke til i tiden fremover. Selv om ingen av oss er hyperaktive her inne, så håper jeg du tar deg tid til å oppdaterer meg og Frøkna på hvordan det går :)

Klem igjen (ble langt dette....)

Skrevet

HEEEEEEEIIIIIIIIIIII SNUPPA MI!!!!!!!!!!!!!!!!

GJETT OM JEG ER GLAD A GITT... :oD *hopper opp og ned her jeg sitter* :oD

Ble så glad når jeg så et innlegg fra deg nå..."endelig" tenkte jeg "nå er det dem sin tur til å begynne å prøve"...Gjett om jeg fikk en overrsakelse deluxe a...

Gratulerer så mye med snart 12 uker...

Selv har vi nettopp begynt med nr 3... Er bare på 1 pp...Rakk det denne gangen... :oP hehe...

Snuppa mi har nå blitt hele to år...Tiden flyr som rakett...

Såååå glad på dine vegne...

Å ja, hvis du ikke helt skjønte hvem jeg er; så er jeg forsatt veldig lei meg for at jeg kjeftet på deg for 3 år siden cirkus...Har husket på å være veldig våken før jeg svarer på innlegger.... :oD

Skrevet

Hei hei!

Her stikker jeg innom for å se om jeg finner noe nytt fra gamle kjente og så snubler over en sånn gladnyhet! Hurra!

Håper andre fortvilte jenter leser dette. Det ordner seg faktisk også for oss som venter leeeenge.

Vi har vært prøvere siden juli i fjor uten at det har klaffet. Deprimerende. Her har jeg ventet i over seks år og når han endelig sier ja, så skjer det ingenting.

Denne syklusen har jeg brukt EL tester og jeg VET at vi har hatt sex til riktige tidspunkter. Ønsk meg lykke til da!

Skrevet

Gratulerer med "klar mann"! Fantastisk. Får håpe de late eggstokkene forstår alvoret og tar i et tak. Hvis ikke de gjør det, så må jeg si at du virkelig er heldig med arbeidsplassen da!

• 1 måned senere...
Skrevet

Jumpy! Hvordan går det med deg? Snart 6 måneder nå? Spennende!

Vi skal starte prøvinga på nr2 i slutten av august :D Samtidig som Veslefrøkna skal begynne i barnehage, jeg i ny jobb og pappan skal ha permisjon :)

Frøkna

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei Frøkna!

Joda, her går alt bare bra. Kort tid igjen til termin nå. Vi gleder oss så utrolig begge to. Må vel bare si at jeg er LYKKELIG. Livet er herlig, og snart har vi en liten skatt i armene våre.

Graviditeten har vært en så fin tid, og jeg nyter den siste tida nå så godt jeg kan.

Hvordan går det med prøvinga da?

Spennende!!

Klem

Skrevet

Heisan

Hvordan går det med prøvinga deres?

Har det blitt noe spire??

Husker deg godt nemlig, fra før du byttet nick ;)

Krysser fingrene for deg

Klem

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei igjen. Så koselig å høre!

Ja her går prøvinga sin gang... inn i 4 pp nå (fikk mensen på søndag) og har ellers hendene fulle med en aktiv og krevende 1-åring! Er ganske slitsomt å være mamma til tider, men selvfølgelig også kjempekoselig!

Prøvinga er på en måte litt slitsom, eller noe. Veldig gøy og spennende de første 2 pp, men nå begynner jeg å bli litt lei, allerede! Heldigvis er syklusene mine ganske stabile nå og litt kortere enn før (33 dager), men synes likevel tida går fryktelig sakte noen ganger.

Lykke til som mamma!

Skrevet

Hei igjen!

Fikk det for meg at jeg maatte innom her og ta en liten kikk!

Hvordan gaar det? Du har vel termin rundt disse dager?? SPENNENDE!!!

Lykke til i allefall! :)

Jeg er endelig gravi jeg ogsaa! Veldig nylig dette her, bare 6+5 i dag, men det er jo en begynnelse! Er liksom saa vanskelig aa innse det paa en maate og "for godt til aa vaere sant" etter alle de aarene her inne, og litt slit som vi har hatt i aaret som har gaatt, pluss at jeg ikke helt toer aa glede meg for mye foer hjertelyd og litt mer utvikling og stabilitet paa det hele. Men so far so good!

Spent paa aa hoere fra deg igjen!

LYKKE TIL!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...