Gå til innhold

Oppbevaring av ost, hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en gang Tupperware-boks til ost, men den fungerte dårlig. Nå bruker jeg plastpose og det fungerer godt, men skulle gjerne hatt noe annet som er mer hygienisk.

Hva synes du fungerer best?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi bruker plastpose. Mamma har alltid så lenge jeg kan huske hatt tupperware boks.

Vi har alltid orginalembalasjen rundt osten inni posen. Har hørt den holder seg bedre i den.

Jeg har faktisk en slik tupperware boks jeg også, kanskje jeg skal begynne å bruke den;)

Skrevet

Hvorfor fungerte TW dårlig?

Jeg har TW boks jeg også. Foretreker den. Finere og bedre i kjøleskapet. Og mer hygienisk. Og sparer på forbruket av plasstikkposer.. tenk miljø!!

Gjest sug lut
Skrevet

Vi har også plastpose, men det er stygt og uappetitlig. Har ikke funnet en boks som gjør susen. Er det ikke noen industridesignere som kjenner sin besøkelsestid?

Samme gjelder brød, forresten, brødboks er jo bare for å skjule plastposen, det gjør ingenting for å holde brødet godt.

Skrevet

Vi bruker også bare plastpose, er ikke noe annet som funker har jeg funnet ut.

Skrevet

Vi bruker Tupperware til begge ostene og syns det fungerer kjempebra. Hadde det i plastpose før og syns ikke noe om det. Men har hørt fra venninner at de nye (1-2 år gamle og nyere) ikke er så bra som de "gamle". Kanskje det er noe i det?

Annonse

Skrevet

Miljøhensyn er absolutt et poeng, derfor burde jeg funnet en annen løsning på oppbevaring av ost! Det estetiske, hygieniske og praktiske betyr også en god del.

TW-boksen fungerte dårlig fordi osten mugnet raskt.

Skrevet

Det er mange år siden jeg brukte TW-osteboksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...