Gå til innhold

Spørsmål om strikkede ullbukser og lanolinkur:)

Anbefalte innlegg

Hei, venter mitt andre barn, men første tøybleiebarn, om tre mnd, og har akkurat satt i gang med ullbukse-strikking.

Fant en lett oppskrift på et forum på tøybleier.no, så strikkingen tror jeg jeg skal klare uten større problemer. I oppskriften stod det mange eksempler på garn man kan bruke, et av dem var safirgarn fra sparkjøp, som jeg har liggende, men det er jo ikke satt inn med lanolin.

Har sett at nostebarn.no selger ullkur, men fant egentlig ikke noe på nettsiden deres om hvordan denne brukes.

Noen som vil forklare, steg for steg, hva jeg gjør med en nystrikket ullbukse og en flaske lanolinkur, frem til bleiebuksa er klar for bruk?

Fortsetter under...

Det står på lanolin-kurflasken da, men jeg kan jo forklare likevel! :)

Jeg fyller en bøtte med ganske varmt vann og rører en dæsj lanolin ut i denne. Så legger jeg bleiebuksene i bøtta og knar litt i dem, og jeg lar dem ligge i seks til åtte timer. Så tar jeg dem ut, skyller dem, og legger dem i kaldt vann med litt eddik oppi i ti minutter, vrir opp og er ferdig!

Haha... tenkte ikke på at det kom til å stå oppskrift på flaska, jeg har lett etter fremgangsmåten på nett jeg:)

Men da får jeg bare bestille en flaske og følge fremgangsmåten, så skal det nok gå bra. Tusen takk for svar begge to:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...