Gjest Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 jeg har så lyst på spekeskinke!!! eller ryyykende ferskt brød med smør og salami.... Sånn da håper jeg alle andre lider med meg ... Var ikke det som var meningen... Men er det noen som har ett forslag til noe annet? Noe salt pålegg som ikke er skinke .... Stekt spekemat er godt, men ikke helt det samme....
Lykkemin Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 hehehehe jeg vet hvordan du har det... og jeg som en gang ikke er så glad i salami :S
Mrs Preggie Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Åh, jeg lå akkurat og drømte om spekemat på sofaen! Det beste som finnes er fajitas med avocado, spekeskinke og rødløk! Mener å ha lest at du kan spise det hvis det har vært frosset ned. Må sjekkes ut nærmere!!! Desperaaaat!!!
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Dett svaret fikk jeg da jeg mail in til gilde angående Spesial salami: Hei igjen - her har jeg litt mer info til deg...........tenkte kanskje du ville lese litt mer, som jeg har f¥tt fra :-) Spekeplser i Norge er ikke varmebehandlet, men de g¥r gjennom en rekke andre prosesstrinn som sikrer mattryggheten. Kombinasjonen av lav pH (dvs hy surhetsgrad) og lav vannaktivitet (dvs lite tilgjengelig vann) gjr at betingelsene for overlevelse og vekst av bakterier er sv₩rt d¥rlige. Gravide br v₩re sv₩rt forsiktige med matvarer som kan tillate vekst av bakterien Listeria monocytogenes. Pga av de nevnte forhold hrer spekeplser til de produktene der Listeria ikke regnes for ¥ v₩re en risiko. En annen risiko for gravide som er assosiert med kjtt, er parasitten Toxoplasma gondi. Denne kan finnes i svinekjtt og spesial salami inneholder svinekjtt. Imidlertid drepes denne parasitten ved frysing og alt r¥stoff av svin som brukes i spekeplse er fryst. Derfor er heller ikke spekeplse en smittekilde for denne parasitten. Spekeplser regnes dermed ikke som et risikoprodukt for gravide. For vrig er det endel nyttig info ¥ hente p¥ Matportalen.no som har "Kostholdsr¥d for gravide", dette er myndighetenes anbefalinger. Dessverre er ikke spekeplser spesielt omtalt der. Med vennlig hilsen
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 varme rundstykker med vossafååååååååår!!!!!!!!!!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Åååååhhh... samme her!!! Sammen med en deilig Brie eller annen muggost... ;oP
jlille Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Synes dere er heldige som har lyst på _noe_ i det hele tatt jeg:P Jeg synes all mat smaker fælt eller ingenting... Er så sulten, men finner ingenting jeg liker...
Catias Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Noen brier er pasturisert og da kan du spise det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå