Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Begynte å ta folat med en gang jeg oppdaget at jeg var gravid i uke 4. Og nå er jeg 9+2 og fortsetter med å t dem.
Lotta2010x2012 Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Man skal vel ta dem de 3 første månedene ihvertfall=)
CHC Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Legen min sa at jeg kunne bruk de til uke 12 men etter det var det ikke så viktig.
Ziz Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Jeg tok folat i 3 dager eller noe slikt, og ble skikkelig uvel av de. Kastet opp og fikk diare. Gav meg, og var i fin form igjen Derfor har jeg ikke brukt noe under svangerskapet. Holder med svangerskapskvalme. Må ikke ha det der oppå
snartmammapåny Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Er vel anbefalt fra 3mnd FØR man blir gravid og frem til uke 12. Men man bør begynde så snart man finner ut at man er gravid. Jeg begynte på folat da jeg sluttet på p-pillen, ble gravid på 1pp, men mistet. La litt bort prøvinga og slutta på Folaten, ble gravid igjen 2mnd etterpå.. Var kjapp å begynte på folat igjen. Skal holde på til uke 12.
Snusky McClusky Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Som "Pånigjen" skriver over her så skal man helst begynne å ta folat som prøver, og i hvertfall ta det i hele 1. trimester. Grunnen er at mors folatinntak kan forhindre ryggmargsbrokk hos babyen. Det er bare et par måneder siden det var en som skrev at fosteret hennes hadde fått denne fæle misdannelsen. Hun visste ikke at hun var gravid, og hadde derfor ikke tatt folat, om jeg husker rett. Har man unngått å ta det som prøver eller fordi barnet ikke var planlagt bør man begynne å ta det så snart som mulig. Her kan man lese mer om det: http://no.wikipedia.org/wiki/Ryggmargsbrokk
minnimus83 Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 eg tar en tablet b-vitaminer hver dag prøver så godt eg kan å ta hver dag i alle fall i den er det alle type b-vitamioner + folat, då trenge eg veil ikkje ta den lille boksen så er folat tabletter oppi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå