Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Hva skjedde? Hvilken virkning fikk det? Tror kanskje det kan ha skjedd meg. Kan noen fortelle om hvordan de opplevde virkningen? Er det vanlig at man blir "lammet", får pustevansker, ikke kan feste blikket osv? Eller er dette symptomer på alkoholpåvirkning? Hvordan er man dagen etterpå?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Har ikke fått det utblandet i drinken, men jeg har spist rohypnol i kombinasjon med alkohol. Pustevansker har jeg ikke hørt om at en får, men man blir fryktelig slapp i kroppen så det kan nok oppfattes som en "lammelse". Dersom du har fått rohypnol i drinken skal det mye til å huske noe særlig mer enn glimt og fornemmelser dagen etter. Å ikke kunne feste blikket er nok typisk for de fleste former for overstadig beruselse, det være seg av alkohol, piller eller andre døsende substanser. Hva slags pustevansker er det snakk om da? Hyperventilering? pustestopp?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Husker omtrent ingenting. Bare glimt. Jeg skulle egentlig gått fra stedet alene for å ta en taxi, men rett før vi gikk avtalte jeg å sitte på med en venn av meg fordi han hadde sjåfør. Vennen min er 100% til å stole på. Vi gikk til bilen, jeg kjente en liten buzz og tenkte at det er jammen meg godt at vi er på vei hjem. Jeg satte meg i bilen, så ble alt mye mørkere og armer og ben bare dovnet av. Jeg kunne ikke feste blikket på noe, og det var tungt å i det hele tatt åpne dem. Jeg tenkte der og da at dette var fryktelig rart. Det var tungt å tenke. Vi kjørte en stund, så oppdager jeg at jeg må spy, men klarer ikke å røre meg eller si noe. Oppkastet renner bare ut av munnen min, og fremdeles sitter jeg bare rett opp og ned. Jeg husker å ha klart å komme meg ut av bilen. Senere et glimt av at jeg oppdager at jeg står inntil en gatelykt. Jeg brukte over en time på å gå et lite veistykke som jeg vanligvis bruker fem minutter på. Etterpå dette husker jeg så og si ingenting. Min samboer har fortalt at jeg kom hjem og gikk på badet. Da jeg ikke kom ut igjen, gikk han inn for å sjekke. Da var jeg bevisstløs. Han slo meg i ansiktet mange ganger, men fikk ikke kontakt. Jeg hadde åpenbare vansker med å puste. Han fikk av meg klærne og lempet meg i badekaret hvor han dusjet meg med kaldt vann. Da kom jeg tilbake til bevissthet igjen, men klarte ikke å reise meg. Jeg kunne stå hvis han hjalp meg, men alle bevegelser var utrolig sakte. Jeg kunne fortelle ting med korte ord, men det gikk også utrolig sakte. Etter tid fikk han meg i seng og i stabilt sideleie. Resten av natten skalv jeg og lagde masse rare lyder. Han prøvde å vekke meg dagen etterpå, men jeg var alt for trøtt til at jeg klarte å holde øynene åpne. Jeg sov stort sett hele dagen etterpå og husker fint lite av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå