☆septemberbarn☆ Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Når jeg var på 1. kontroll så skulle legen sende inn ang UL, men det er snart 3 uker siden, og jeg har enda ikke hørt noe. Når bruker man få svar? Angående fødeplass, jeg spurte henne om ikke man skulle søke om det og hun så forvirret ut for det var noe man ikke brukte praktisere sa hun. For når ungen kommer så er det da rom for å ta i mot deg på sykehuset. Skal jeg roe meg med det hun sier eller sjekke det opp med evt jordmor?
2 småtroll+lille minitroll Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Her ble iallefall søknad om fødeplass og ul sendt i ett. Har fødeplass der jeg tok ordinær ul og tror det er vanlig praksis. Hør med jordmor ang hvordan det gjøres der du bor.
Lilleprinsesse76 Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Fastlegen min søkte både om fødested og ultralyd ved 1. sv.kontroll. Fikk veldig raskt svar fra sykehuset om både ultralyd og at jeg hadde fått fødeplass. Jeg har i alle fall forstått det slik at man må søke om fødested. Fødested skal jo også stå nederst på helsekortet.
☆septemberbarn☆ Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2010 Takk for svar. Jeg er litt usikker. Går å venter på post hver dag nå Får bare kontakte JM å høre. :-)
Frk Fjong Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Det kommer litt an på hvor i landet du bor... For det er nemlig bare i østlandsregionen, oslo og omegn, at det er vanlig å søke om fødeplass.. I resten av landet har man rett å slett ikke noe reelt valg..
☆septemberbarn☆ Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2010 Aha Bor i Trondheimsomerådet så det er litt avstand mellom sykehusene her ;-) Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå