Gå til innhold

Hva tror dere om navn vs. yrke?

Anbefalte innlegg

En kommentar til et innlegg her. Spiller det noen rolle for barnets muligheter for yrkesvalg senere i livet hvilket navn vi gir det?

Vil et barn med et fullstendig tullete navn bli tatt seriøst?

Kan Hopsideisi Johansen bli statsminister? Eller Darth Vader Johansen? Kan Orion Berg bli advokat?

Hvis valget står mellom å ansette Mirabelline Larsen eller Mari Hansen - hva ville du valgt? Gitt at CV'en var nokså lik.

Hva med Cinderella Larsen eller Saturnia Olsen? Er de et opplagte valg til Stortinget?

Eller vil disse alltid havne nederst i bunken med søknader og aldri komme seg noen vei?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141636300-hva-tror-dere-om-navn-vs-yrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter har litt ubevisst fått et spesielt navn. Fornavnet er et gammelt norrønt navn (som det viser seg at flere stusser over og "aldri har hørt før, og "det høres ut som et guttenavn osv""). Hun har også til alt overmål utenlandsk etternavn, så om noen leser hennes cv kan hun kanskje havnet litt baki pga navn (håper ikke det), men jeg kunne nok aldri ha gitt henne et vanlig navn (som 3 til i barnehagen heter) for at livet hennes skulle bli enklest mulig heller. (misforstå jeg rett nå da)..

Jeg er litt fordomsfull selv jeg på navn.. Det er mange navn jeg antagelig hadde vært litt stuss over, om jeg skulle ansette noen.. Men foreldrene til de ungene med navnene jeg reagerer på, tenker sikkert det samme om mitt barns navn..

Jeg mener det er lurt å tenke seg godt om før man gir barna navn, de skal leve med det hele livet.

Et typisk motenavn blir en fort lei av, og man kan jo ikke skifte navn som man skifter klær eller frisyre.

Hvis man absolutt vil ha et kort og sprekt navn på barnet, kan man jo gi det et skikkelig og solid navn, og heller bruke et kallenavn mens det er barn.

Jeg ville ansatt Camilla heller enn Milla.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...