Gå til innhold

Er så usikker, føler meg kvalt..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå funent ut at jeg er gravid, er ca 7 uker på vei. Vi har et barn fra før som er 10 mnd, så dette er ikke noe vi har planlagt..Vi er utrolig usikre begge to, og aner ikke hva vi skal gjøre. Ene dagen ønsker jeg abort, andre dagen ikke..

Jeg er så redd for at jeg ikke orker et barn til nå, jeg vil bruke all min tid på det barnet vi har nå. Har ikke lyst til og dele meg med noen andre liksom ! Vanskelig og forklare dette...

Vi har vel mer eller mindre kommet frem til at vi skal beholde, og det gjør at jeg får angst. Jeg er kvalm og kaster opp, trøtt og sliten, dette fører igjen til at jeg blir nedstemt..Åhh tenk om jeg ikke blir kyttet til det barnet som vokser inni meg nå? Tenk om jeg kommer til og hate dette svangerskapet? Er så vanskelig situasjon og være i nå..

Noen flere som har hatt det slik?? Og hvilken avgjørelse tok dere?

Fortsetter under...

Ja jeg vet jeg kommer til og elske dette barnet like høyt, men jeg skulle ønske at jeg elsket denne graviditeten like mye som jeg gjore sist..Sist så skrev jeg dagbok hver dag, tok folat og leste alt om graviditet og barn, nå så virker det som at jeg bare lar alt gå meg hus forbi..

Synes liksom litt synd på dette barnet pga den ikke får like stor oppmerksomhet fra meg nå som jeg er gravid som det jeg gjore sist..

Jeg behandler det ulikt liksom...Åhh det er så vanskelig og forkalre :(

Men jeg tror nok det blir bra etterhvert, bare bli vandt til dette også blir det sikkert bedre når vi forteller det til venner og familie..Ha noen g dele dette med :)

Vi var også veldig i tvil om vi skulle beholde. Min mann ville ikke, jeg var usikker. Jeg/Vi valgte å beholde. Er nå 5,5 måned på vei og er fortsatt ikke noe stor glede å spore hos meg. Folk gratulerer og sier "så koselig" og jeg klarer ikke å late som og sier at vi egentlig ikke synes det er så veldig koselig ennå. Men håper at det blir bra når den kommer : ) Vi snakker nesten ikke om barnet heller. Eneste gangen er på kvelden når vi legger oss at vi kjenner etter om den sparker.

Jeg har også slitt med dårlig samvittighet for at jeg ikke gleder meg og at denne ikke får rare oppmerksomheten men trøster meg med at den får det når den kommer ut. Jeg er bare et menneske og klarer ikke å late som om jeg synes dette er bare fantastisk. Jeg gruer meg! Men vet innerst inne at når den kommer ut blir det kjærlighet ved første blikk : )

Tusen takk for ærlig svar! Ja, dette er ikke lett når man ikke ønsker og være gravid..

Vi er fortsatt veldig i tvil, vi sliter litt enda med denne graviditeten! Jeg tror heller ikke vi kommer til og juble høyt i sky på en god stund, men skal gjøre alt jeg kan for og glede meg, og se frem til dette nurket kommer. Kjenner det er feil for meg og si nurket til og med! Føler meg ikke gravid og prøver liksom og ikke tenke på det, kjedelig at det er sånn :(

Har fortalt dette til 3 venninner, som er veldig positive til dette, er greit med litt positiv feedback i det hele !

Vi ønsker ikke og fotelle dette til noen før vi er klare for det, og til vi klarer og glede oss litt over dette.. Håper det skjer snart !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...