AnTiLoPeSvIn Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 skjønner ingenting. Sendte en mac til usa for reperasjon pga det er svinedyrt å få den fikset her. Fant pc fiksere på ebay og han har 99%. Tenkte han er til å stole på. Spurte på om at jeg kunne bruke pc igjen i norge siden vi har forksjellige volt. det gikk sa han. Så jeg betalte han via paypal og så kommer han med at han ikke kan sende pga jeg ikke har american paypal account? og han ikke får shippet til norge. Han sier jeg kan sende en money order på post office her i norge. jeg spurte jeg ikke kunne bruke be om penger funksjonen på paypal, men det kunne jeg ikke. hvordan funker money order? Det er jo han som skal gi meg pengene tilbake? skjønner ikke en dritt her
C_Haga Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Det hørtes rart ut... Jeg har paypal. Og det finnes jo kun paypal.com ikke paypal.no. Så alle kontoer er jo like, uansett hvilket land man kommer fra... Så du har sendt han penger, men han mener han ikke har fått det?! For du får jo kvittering på mail, og det viser jo at han har fått pengene. Jeg handler aktivt på eBay, og har aldri fått beskjed om jeg ikke kan motta/sende penger igjennom paypal fordi jeg ikke er fra USA når jeg først har kjøpt tingen! Merkelig dette her. Jobber selv som kundebehandler på Posten, og det er ingenting som heter money order på norske postkontor. Det finnes skjema for betaling til utland, men det er jo likt som på paypal. Bortsett fra at det er mer tungvingt, man må jo ha iban nummer, adressen til banken hans, osv osv. Og det tar jo en del dager, og koster litt! Synes det er rart han sier at paypal ikke funker... Hvis han ikke får sendt pcen til norge, skulle han jo sagt fra om dette FØR han ga deg en pris på hva det ville koste. Da skulle han jo bare avslått hele reperasjonen...! Hold meg oppdatert Syntes dette hørtes rart ut. Du skal jo ikke behøve å sende pengene flere ganger når du har kvittering på at de er overført igjennom paypal!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå