Gå til innhold

Bare for gøy...Hvilken dialekt liker dere best??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er såå svak for haugesund dialekten,enhver med den dialekten kunne sjarmert meg:-)

Liker også Bodø dialekt godt:)

Og hater min egen:-D

Skrevet

tromsø;)

Skrevet

Stord og rundt der liker jeg godt.......er ikke så glad i min egen :P

Skrevet

Gøy om dere skriver hvilken dialekt dere har selv også:)

Skrevet

Jeg hadde en gang en vossadialekt à la Arne Hjeltnes, den er nok borte for godt, så jeg liker derfor sentrums-vossadialekten godt. Og sør-vestlandet fra type hardanger og nedover.

Skrevet

Liker veldig godt min dialekt :) (Bodø-dialekten :P)

Egentlig så kommer det veldig ann på hvordan personen som prater den dialekten er. Kan synes at en trønder er drit sexy, men samtidig synes at en annen trønder er helt forferdelig ulekker når han snakker.

Ellers så liker jeg Stavanger dialekten ganske godt :D

Skrevet

Jeg er svak for menn fra sogn og fjordane!

Er selv en utvanna nordlenning :)

Skrevet

Å JA! Trondheimsdialekta er smask super god!

En kjekk kar blir dobbelt så kjekk hvis han er trønder.....

Skrevet

sier meg enig iat det kommer an på personen som snakker. Enhver dialekt har potensiale til å være fin, tror jeg, bare personen som snakker den er forholdsvis "fin" og...;P

Personlig synes jeg dialektene i øvre Telemark er utrolig flotte, og Kristiansand-dialekta er ikke så værst den heller :)

Sjøl æ jæ fra sør-øst-Telemark, og snakkær Grenlandsk! ;P -kanskje ikke den peneste dialekta, men jeg har i alle fall ikke den mest utprega versjonen... ;)

Skrevet

Eg òg vert sjarmert av Haugesundsdialekta, trur eg hadde sagt ja til kven som helst den den dialekta! ;-)

Elles så er det Sunnhordlandsdialekta som står høgast her, med Hardanger og dei fleste dialektane frå Sogn og Fjordane(-Florø!) på gode andreplassar! :-)

Skrevet

oslo og akeshus :)

Skrevet

Syns min egen Valdresdialekt er den fineste!

Så kommer Gudbrandsdøl på en god andreplass.

Skrevet

Liker godt sørlandsdialekten..

Ikke så fan av Haugesundsdialekten, siden jeg snakker nesten-haugesund selv..:-)

Skrevet

Jeg er trønder selv, ikke så innmari fæn av trondheimsdialekten, den er bare teit.

Men gi meg en fra Heidal i Gudbrandsdalen, Arne Brimi eller noen fra Stavanger/Flekkefjord/Kvinesdal så er jeg med på det meste.

Gjest 5 andre
Skrevet

Jeg liker godt dialektene i Narvik og Nordvest-Gudbrandsdalen.

Er selv fra Hedmarken og den dialekten er jeg naturlig vis glad i, men den er på ingen måte vakker å høre på.

Skrevet

Svensk!!! ....bodødialekta er definitivt smooth:)

Skrevet

Stavanger/Haugesund dialekt. Faller helt i staver nesten når folk snakker den dialekter og liker dem umiddelbart, før jeg heller evt senere ikke liker dem likevel.

Skrevet

Jeg synes sunnmøringene har en fin dialekt og Heidøl(Gudbrandsdalen) er også ganske tett på førsteplassen:)

Selv snakkker jeg surnadalsk(Nordmøre)

Skrevet

Hardangerdialekt, om det er noe som heter det, er flott. Haugesund er også flott, så lenge det ikke blir veldig fjollete (damer). Jeg er veldig sjarmert av noen av bergens sosiolektene, spesielt av en eldre herremann som nesten alltid sitter på en benk der jeg triller. Han bruker eg, ikkje osv. Det er så flott!

Skrevet

Som Dipsy er jeg også veldig glad i Haugesund-dialekten :) er noe med menn som snakker slik dialekt, de blir med en gang mer sexy :D Er bergenser selv.

Skrevet

Morsomt at så mange liker Bodødialekta (snakker den sjøl).

Trøndere er ofte utrolig joviale og hyggelige mennesker, da blir automatisk dialekta fin:)

Interessant at ingen trekker frem østlandsk/"bokmål", ingen som liker det, eller ser dere ikke på det osm en dialekt?

Skrevet

Jeg liker rein østlandsdialekt, jeg:-) Liker vel litt ekstra godt dialektene fra lengre opp i dalene, som Drangedal og områdene deromkring, de høres så koselige ut.

Selv er jeg nordfra, men bor på østlandet, så barna mine kommer til å snakke Oslosk(som jeg kalte det da jeg var lita, haha!)

Skrevet

Voss og Stryn er vakre dialekter. Lom/skjåk/vågå er supersjarmerende. Må innrømme at jeg av en eller annen grunn er svak for trønder også! Selv er jeg bokmål etter boken fra oslo vest, og forsto ikke at dialekt er supert før jeg ble godt voksen.

Skrevet

Kommer fra Grenland og man kan vel være enige om at det ikke er noe spesielt sjarmerende med den.. :P

Men liker veldig godt Sogndøler :D bodde der et år og syns de var like herlig uforstående hver gang de åpna munnen! :D Eg he budla pao broki.. *glise*

Ellers er jeg veldig gla i finnskogen, eller egentlig hedmark generelt. :D Gleder meg til vår egen datter begynner å få utprega dialekt på lik linje med hennes søte søskenbarn! :D

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Karmøy! Hadde ei venninne fra karmøy, og elsket å høre på henne snakke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...