nicki82 Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Jeg har noen i min nærmeste omgangskrets som mente at ungene deres ikke likte tøybleier. Kan det hende at feil tøybleie ble brukt, eller kan det stemme at enkelte barn foretrekker papirbleier??
en liten en Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 hvordan vet man om barna liker bleiene, da? de fleste som har problemer med utslett og slikt, opplever at tøybleier er luftigere og dermed bedre for barnets hud...
nicki82 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2010 Ungen skrek mer når han hadde på seg tøybleier enn når han hadde papirbleier på.
nicki82 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2010 Det kan jo hende at grunnen til at ungen foretrakk papirbleier er: * tøybleiene ikke var bra nok - mulig det var feil type tøybleie * oppsugingsevnen på tøybleien er ikke like bra som på papirbleien. Har lest en plass herinne at ungen kjenner at det blir vått i trusa. Mulig det er oppsugingsevne - forskjellen babyen kjente og ble ubekvem av det... Disser ikke tøybleie, men føler at det ville være kjekt å få alle fakta på bordet før jg går til innkjøp av tøybleier
AO3 Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Det har jeg ikke hørt om... Det jeg derimot har hørt om, er barn som er store nok til selv å gi uttrykk for hvilken bleie de vil ha på seg, som vil ha på tøybleie! Det er mange ulike tøybleier, det er mulig de du kjenner ikke hadde funnet riktig type...
Yo&La+spire Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Det kan jo vere at bleia har vert ubehagelig, at det var en type som ikke passet det barnet. Finnes jo veldig mange typer, breie, smale, høye, lave osv og ikke alle passer like godt til alle barn. Eg anbefaler alltid å prøve litt ulike bleier om en ikke finner en som passer med en gang;) (finnes jo ulike typer engangs også, så man kan jo risikere at ungen ikke liker det....) Det med å bli våt og ikke tror eg ikke har noe å si. Ungen er jo ikke våt i bleia konstant, det er bare akkurat når h'n tisser at det bruker litt lenger tid på å trekke inni. Finnes ulike typer tøy også. Vi brukte med fleece innerst og de trekker fort til seg veske og kjennes helt tørre ut (bomull er litt tregere f eks brettebleier).
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Det kan selvfølgelig være feil type tøybleie med tanke på passform, og forskjellige bleier har forskjellige oppsugingsevne. At unger kjenner at de blir våte er en av de store fordelene med tøybleier synes jeg! At de skrek mer var sikkert bare for å fortelle foreldrene at de trengte å bli skiftet på, at han ikke trivdes med våt-følelsen, noe som er ganske så logisk og forståelig Og ja, det blir som regel flere skift med tøybleier, for det er IKKE bra at barn får gå mange timer uten å bli skiftet på, noe som mange papirbleiebarn dessverre få oppleve. Jeg synes det er også viktig å få alle papirbleier-fakta på bordet og, slik folk faktisk tar et bevisst valg. Føler det er MANGE der ute som ikke aner hva en papirbleie inneholder. Ikke så rart når bleieprodusenter ikke trykker det på pakken...
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 Skrek ungen mer var det vel for at han var våt og ville bli byttet på, som det allerede er poengtert må tøybleier skiftes ganske ofte. Bruker mye tøy på minste (papir på natta da..), eldste går stort sett med papir (har bare to bleier som passer, og gidder ikke kjøpe flere tøybleier når vi satser på å slutte med bleier til sommeren). Men han foretrekker tøybleier når han får velge selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå