Gå til innhold

Ventar tvillingar

Efua Menu♥  Gutetvillingar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor det? Altså igangsetting? Jeg fikk tvillinger for 18 år siden, og gikk til termin. Ble satt igang da, men det var fordi jeg var så stor og sliten.. Var da førstegangs,-men hadde det vært senere hadde jeg grint meg til å gå til det startet av seg selv!

• 2 uker senere...

Tvillingfoedsel blir rekna som komplisert/risiko uansett. Trur ikkje det er aktuelt for jordmora aa ta ein heimefoedsel, det er for uansvarleg. Ho veit eg ventar tvillingar og skal sjaa om ho kan vere med paa kontrollane paa sjukehuset (har 60% stilling). Ho tar foroevrig heller ikkje setefoedslar.

• 5 måneder senere...

Annonse

Hei !

Gratulerer med tvillinger.

Grunnen til at man velger å sette i gang tvillingfødsel er at man de senere år har oppdaget at det er økt risiko for intrauterin fosterdød hos tvillinger på slutten av svangerskapet. Men hvis alt er fint og det er jevn tilvekst hos begge foster så kan man nok vente og heller kontrolleres oftere....

Men du har vel født nå.... håper alt gikk bra :-)

Nei, har ikkje fødd endå. Nesten 5 veker til termin.

I mellomtida har dei endra praksis på St Olavs. No treng ein ikkje å bli satt i gang, det er ingen medisinsk grunn til det vart eg fortald. Så det er bra, skal berre sjå at det er eg som ber om det til slutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...