Gå til innhold

Flere med stor aldersforskjell mellom barna?

2jenter_og_babygutt<3

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ha 2 skjønne jenter, vår først fødte er 11år og minste jenta er 5 snart 6år.Vi prøver nå og for et barn til. jeg syns det var egentlig ganske fin med stor aldersforskjell med det finns selvfølgelig situasjoner hvor jeg ha ønsket at det ikke var det. Er det flere som ha så stor forskjell mellom barna? Hvilken erfaringer ha dere med det.

Er bare litt nysgjerri;-)

Fortsetter under...

syntes det høres veldig behagelig ut med så stor forskjell:) og har et søsken par i familien med 9 års forskjell, selv om de har så stor aldersforskjell har de et veldig godt søskenforhold...men det er nesten to ene barn da...

eg liker at ungene er tette, tenker at det er gøy for ungene,men det er absolutt ingen oppskrift på gode søskenforhold når eg ser på disse jentene med 9 års forskjell som går på shopping sammen om lørdagene og har jente kvelder:)

Hei Ambar.

Med meg blir det akkurat som med deg :)

Eldste er 11, så en på 6 og neste kommer forhåpentligvis i desember:)

Synes det er herlig jeg :) er bar 4+2 nå da...hehe så jeg slapper ikke helt av ennå, men håper av hele mitt hjerte...

Det blir jo på`n igjen liksom , men gud så deilig å ha store brødre som kan kose med den lille og bare en liten som krever mye :)

Helt fantastisk tror jeg det blir :)

Mine eldste er det jo også nesten 5 år mellom og de er verdens beste venner :)

Lykke til :)

Hei hei

Jeg har en gutt som fyller 15 nå til sommeren, og ei jente på 4. I mai ventes sistemann.

Eldste gutt er kjempeflink storebror, og de to siste blir det jo "bare" fire år mellom så de får nok mye glede av hverandre mtp lek osv.

Har selv ei søster som er elleve år eldre enn meg, og vi hadde naturlig nok ikke samme søskenforhold da vi var små som de som var mer jevnaldrende, men i dag har vi et fantastisk forhold, og årene merkes ikke.

Føler jeg har valgt løsningen "ja takk begge deler" og er veldig fornøyd med det :-)

Hei.

Jeg har 3 jenter, de er 15 1/2, 13 og snart 2. Venter nå barn nr 4, 1 april. Vet ikke om det er gutt eller jente.

Aldersforkjellen på de to gamleste synes jeg er kjempebra, de har et nært forhold, men ikke avhengig av hverandre. Dette blir jo i 2 etapper, men det ser ut til at det går bra. Må si jeg tenker på hvordan det blir når de gamleste begynner å ta førerkort og kanskje flytter ut, men de har en sånn nærhet til hverandre at det skal vel egentlig ikke være noe problem. De store barna er nesten som reservemamma mange ganger, moro å se på det. De tar med seg hun på 2, på rommene sine og digger musikk, bader henne, ser på filmer og koser seg ofte. Dette er min erfaring da. Må bare si det, at de er veldig glad i barn, det har jo mye å si.

Så hyggelig å lese hva andre oppleve med denne aldersforskjelden. Det er jo ganske så lik min. Mine eldeste syns det er artig å ha en lille søster som ser opp til henne, en hun kan dulle med. De kan krangle fart innimellom siden hun på 11år ikke alltid ha lyst å ha hun på 5år med seg. Men når det gjelder så er det ingenting som skille de to.Sammen er det utrolig sterke selv med den aldersforskjelden. Hun minste lære mye av storesøter og ha blitt veldig selvstændig. Mens storesøster er veldig flink med mindre barn,veldig ansvarsbevist og omsorgsfull. Ja rett og slett en liten dame.

Er så glad i jentene min og veldig stolt på dem. De er begge veldig forskjeldig men sammtidig veldig like hverandre. Jeg er såå spent hvordan det bli med ett barn til?!

Takk til alle som delte sine erfaringer med meg/oss så langt:-)

Annonse

Har ei jente på 16 år, en gutt på 13,5 år og ei tulle på 5,5 år, venter en liten gutt i mai.

Så det er ganske spredning på dem, men synes det går helt fint, alle ungene har masse glede av hverandre alikevell:)

De har mye glede av hverandre selv om det er stor alders forskjell og jeg får jo masse hjelp fra de store også:):)

• 2 uker senere...

jeg har en gutt på 13, jente på 10 og gutt på 7 år og er 10+3 uker på vei med 4.mann. Har alltid sagt at jeg ikke skulle ha noen etterpåklatt .men det blir det likevel;) Gleder meg til å fortelle det til de andre barna og vet at de kommer til å kose seg gløgg i hjel med den lille, men den blir på en måte litt enebarn.....spent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...