minnimus83 Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 mannen min vil vente til etter påske med å få time til legen men eg vil egentlig nå, tok test i går og den var positiv, han vil ateg skal ta en ny test etter påske og, men eg trur ikkje eg klar å vente, lure på om eg skal ta test i neste uike?
Guttemamma75 Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Det er overhodet ikke noe poeng i å gå til legen for å "bekrefte graviditeten". Den testen du tar hjemme er akkurat den samme testen som legen tar, og blodprøver og helsekort fylles uansett ikke ut før du er i uke 10-12. Det vanlige er å ha første kontroll hos lege i uke 10-12, ellers drar man kun til lege før dette om man får problemer som f.eks blødninger eller kvalme...
Babyønske �� Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Har du testet positivt er du nok gravid. Gratulerer :-). Det kan være veldig uvirkelig , det vet jeg alt om. Tror jeg tok tilsammen 10 tester den første uken jeg var gravid jeg. Måtte liksom bare være heelt sikker på at jeg ikke såg syner :-) Det er egentlig lite å gjøre hos lege så tidlig i graviditeten. Men du kan ringe og si at du vil ha time til første svangerskapskontroll så setter de deg opp når de har rutine for det.
minnimus83 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2010 men han vil at eg skal ta ny test etter påsken men eg vettje om eg klare å vente så lenge, så lurer på om eg ska ta neste uke isteden for, kan eg ikkje for høre meg om det å spise å ikkje spise tig og tang og hva eg kan gjøe og ikkje kan gjør osv?
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Hvorfor vil han d da ?? En graviditetstest blir ikke positiv uten hcg i blodet, og hcg får man ikke uten at et befruktet egg har festet seg... Og alle de opplysningene du trenger finner du i 1000-tall på nett.
minnimus83 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2010 for å være 100% sikker at eg er det, for noen sier at testen kan ta feil avog til,
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Dersom både teststreken og kontrollstreken viser, er testen korrekt. Er du så i tvil så kan du vel bare stikke på apoteket å få deg en test til, unødvendig å blande legen inn i dette.
minnimus83 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2010 det er jo ikkje derfor eg vil til legen , . Dersom du har tatt en positiv test er det lurt å bestille en time hos legen iløp av de nærmeste dagene. Mvh SUSS-legen
Guttemamma75 Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Det kan nok være gammel informasjon suss legen kommer med. Ta kontakt med legekontoret som andre her sier og få deg en time i uke 10-12, og så spør du om de har svangerskapsboken - denne får du gratis hos de aller fleste leger og den svarer på mange spørsmål man har om graviditeten... Vil du ta en ny test i neste uke så ta en ny test - ta gjerne en digital test - da får du et synlig bevis på at du faktisk ER gravid uten noe rom for fortolkninger... Mannen din vil nok bare at du skal vente en stund med å teste igjen så han er sikker på å få et klart positivt resultat.... Lykke til med svangerskapet!
Babyønske �� Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 Man kan stort sett leve som normalt når en er gravid. Etterhvert som man kommer ut i svangerskapet kjenner en på kroppen de begrensningene en bør ta. Hva du må være forsiktig med å spise trenger du ikke gå til legen for å få høre, det kan du lese om på: www.matportalen.no/Emner/Gravide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå