Gå til innhold

Ullklær og bæsj... Hvordan få det rent?

Anbefalte innlegg

Gjest Iris<3
Skrevet

Hva gjør dere? Har dere noen gode råd? Jeg får det ikke rent når jeg vasker i maskinen på 30 grader med ullprogram og ullvaskemiddel.

Skrevet

Zalo, Sunlight, Sitronsåpe, gallesåpe fungerer veldig godt som flekkfjerner på ull. Gni såpe inn i flekken, eller legg i bløt i såpevann. Vask som vanlig.

Skrevet

Vask det først for hånd, jeg får det best til med flekkfjerningssåpe fra ImseVimse. Kjempedrøy, koster rundt 60,- på Bleieboden.no. Evt. små skygger forsvinner ofte i sola :-)

Skrevet

Det aller viktigste er at du må skynde deg å vaske med en gang flekken er fersk, hvis ikke trenger det inn i fibrene og blir mye vanskeligere å få bort.

Ha kaldt vann på flekken og skrubb med f.eks gallesåpe fra Nøstebarn, som er en skånsom og veldig effektiv flekkfjerner.

Da går det bort uten problemer.

Litt kjedelig arbeid, men verdt det :-)

Skrevet

Jeg har brukt sunlight såpestykke (selges i flere dagligvareforretninger). Har da til og med fått bort gamle flekker. Bløter tøyet og gnir med såpestykket.

Skrevet

zalo funker og vanish oxy action på sprayflaske. Jeg sprayet på med vanish, og lot det virke en stund. Vasket på vanlig 40 graders vask istedet for ullvaks, men brukte Milo. Da forsvant de gule bæsjflekkene, og ulla holdt seg fin den. De vokser fort ut av ullklærne, så de rekker sjelden å bli veldig slitt, hvis kvaliteten er god vel og merke:)

Skrevet

Hei!

Jeg legger de i bløt med en gang og gnir flekken inn med et sunlight-såpestykke og flekkene forsvinner. Hadde en pysj med tørket bæsj på og samme prinsippet fungerte da også.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg vasker det rett og slett på 60 grader. Ser fint ut etterpå, men kan jo tenkes at fibrene blir slitte. Uansett brukes de jo ikke så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...