*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Er under oppsyn hos lege og sykehus(time hos lege i morgen og sykehus på fredag) pga forhøyet blodtrykk. Har hele svangerskapet hatt litt protein i urinen og vann i beina. Men de siste dagene har jeg vært litt svimmel i noen minutter og uvel. Kan jeg gjøre husarbeid og reise på besøk osv selvom jeg har fått beskjed om å holde meg i ro?Det kan vel ikke ha mye å si på BT det? og hvordan er det med sex når man har høyt BT? Kan det være farlig/øke trykket mer? håper noen tar seg tid til å svare på dette:-) Vil jo ikke gjøre ting jeg ikke skal...
Bumblebeee Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Jeg vet ikke jeg. Skal selv til jordmor i morgen og tenkte å spørre henne. Har også forhøyet blodtrykk, litt ødemer og hadde +1 på protein forrige kontroll. Helt med ro kan jeg ikke ta det uansett, har ei på halvannet år hjemme som ikke skjønner at mamma ikke orker å løpe frem og tilbake i gangen i to timer
Arty Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Det tryggeste du kan gjøre er å snakke med din jordmor om dette. JM vil kunne gi deg masse god informasjon om hva som er lurt og hva som er mindre lurt å ta seg til i din situasjon :-) Lykke til!
Helverine Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Hva er blodtrykket ditt nå i fht start? Jeg er under oppfølging for det samme. Vært innlagt et par dager nå. Trykket har ikke gått ned av den grunn, så nå er jeg hjemme igjen ;p Stress og mas har noe å si for blodtrykkett. Jeg har fått beskjed om å hvile mye, dvs minst 2t x 2 per dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå