Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg skikkelig forbannet og redd selvfølgelig.

Var hos tannlegen for å bore et hull. Tannlegen var fullstendig klar over at jeg var gravid og han tok av den grunn ikke røngten. Vi tar ingen sjanser sa han. Men så underveis i boringen, fant han ut at han måtte fjerne en fylling, en amalgamfylling i samme tann som det var hull i. Denne fjernet han uten å gi beskjed før etter at alt var ferdig.

Kom i etterkant på at dette umulig kunne være bra å fjerne når man er gravid og søkte litt rundt. og det hadde jeg rett i, man skal ikke fjerne amalgam når man er gravid.

Hvordan kan en tannlege gjøre dette? Er det noen der ute som har gjort det samme og det har gått bra? Har mest lyst til å legge meg ned å grine bare nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette bør du konfrontere tannlegen din med. Eller bedre, ta det opp videre i systemet, til en eller annen tilsynsetat for helsevesenet. Helt skrekkelig at tannlegen gjorde dette uten å informere deg, ikke akseptabelt i det hele tatt. Tillitsbrudd mellom deg og din tannlege som kan ha konsekvenser for fosteret. Synes dette er alvorlig.

Skrevet

Er dett så farlig da? Slik jeg har forstått det skal man ikke fylle med amalgam, men hvoror er det problem å fjerne den? Er du sikker på at ikke tannlegen din faktisk vet hva han gjør? Jeg synes du skal ringe han i morgen og høre hva han sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...