Gå til innhold

Lammeskinn til julibaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i begynnelsen av juli, og lurer på om vi trenger lammeskinn til sommeren, eller om det ikke trengs før utpå høsten?

Hva gjør dere andre som venter sommerbaby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en sønn fra før som riktignok er født litt senere på sensommeren og er en "varm unge" (altså var jo da 8-9 mnd før han opplevde varm sommer). Men skjønner ikke helt det der med lammeskinn eller ullbodyer på sommeren (med mindre det er kjempekald sommer)... De barna jeg har sett ligge på det på sommeren har alltid vært helt våte i nakken - så jeg tror ikke at jeg kommer til å bruke det med mindre det er en veldig kald sommer (håper ikke det blir det =O)).

Men kanskje noen andre har andre erfaringer?

Skrevet

lammeskinn er med på å avkjøle i vogna også, ikke bare varme. Så det er mulig å bruke lammeskinn i vogna på sommeren:-)

Skrevet

Vi har kjøpt det etter anbefaling fra et vennepar som har barn:) med samme grunnlag som over her.. Ull regulerer temperaturen både i kaldt og varmt vær. Men her er jo været så ustabilt uansett så sommeren kan jo fint være kald også.. får håpe på mye sol:)

Har termin i juni..

Skrevet

Man sier jo ofte at ull virker temp.regulerende, dvs at man fint kan bruke lammeskinn i vogna på sommern også- i teorien ihvertfall... Min erfaring, med svettejenta mi, er imidlertid en annen; hun ble søkk svett og klam av lammeskinnet, så måtte bare ta det vekk i sommermånedene.

Kan legge til at for at ull skal ha den ønskede effekten, må man enten ha på babyen ullbody eller være naken, da "bomull og ull er tull" (dvs fører lett til svett unge). Men dette stemte som sagt ikke på jenta mi da, så det spørs vel litt på ungen også tipper jeg, om den er "varmblodig" eller ei. I og med at skinnet kan brukes hele resten av året, så er det jo uansett en god investering=) Lammeskinn i senga inne er også veldig deilig for den lille!

Skrevet

Har seff også lest at ull og skinnfell skal kunne brukes i sommervarme også, og har prøvd det.....

Men hos oss ble barnet kjempevarm og svett, så vi kuttet det ut ja! Da er det bedre med ermeløs body og helseteppe i sommervarmen. Kunne vel ikke falt meg inne å ta på meg ulltøy i solskinn selv ;)

Men klart det er forskjell hvor en er, og hvilken sommer det er. Kan jo være 4 grader og regn på sommeren, og da er det jo greit med lammeskinn.

Skrevet

hmmm... mini her er også en varm unge men brukte ullskinn i vogna også i varmen... riktignok et heelt korthåra lammeskinn. Brukte også endel (tynne) ullbodyer på sommeren. Supert, siden her vi bor kan vanlig sommerdag variere i temperatur iløpet av bare en dag... og ulla regulerer da fint. Har termin i juli, og regner med å starte med lammeskinnet med en gang, både i vogna og i kurven i stua!

Skrevet

takk for svar!

Da blir det nok til at vi kjøper et lammeskinn og ser om det passer oss, evt har det klart til kjøligere dager og kvelder. Blir jo bruk for det etter hvert uansett :)

Skrevet

vi skal nok også ha lammeskinn :)

kjekt og ha iallefall :)

Skrevet

Fikk juli baby i 2006 og har akkurat samme erfaring som flere over her. Datteren min var klissvåt om hun lå på lammeskinn med ull. La henne i en tynn body og helseteppe, det var supert. Du trenger uansett lammeskinn til høsten eller i sengen, så det er jo bare å kjøpe ;-)

Skrevet

Nei, jeg fikk gutt i juli forrige gang også, og babyen ble altfor varm på lammeskinn om sommeren. Trenger ikke det etter min mening.

:)

Skrevet

Snuppa mi som er født i juli ifjor, lå på lammeskinn både inne og ute, ble aldri for varm av det. Men nå var det jo ikke den varmeste sommeren akkurat da... Det er jo veldig deilig å mykt å ligge på, i motsetning til feks helseteppe, som er ruglete og stivt... (etter min mening da). Du vil jo uansett få bruk for det utover høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...