Bella_mamma til Benita Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er ansatt som vikar og har ingen fast inntekt da jeg bare jobber når de trenger ekstra.jeg fikk høre av en venninne at man da kan ha krav på dagpenger fra NAV de dagene man ikke jobber.er dette sant? i såfal hvor lenge kan jeg få supplert opp med dagpenger?1 år?
Studine mevik Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Jeg har akkurat begynt å levere meldekort til NAV. Du har krav på penger hvis du har tjent mer enn et bestemt beløp. Husker ikke hva det beløpet er. Fødselspenger regnes også som inntekt. NAV regner ut hva du skal få i forhold til inntekten din de siste 6mnd. Du får 62% av det du har tjent de siste 6mnd også trekkes du de dagene du er på jobb. Hvis hvis du tjente 15 000kr i gjennomsnitt i mnd de siste 6mnd så skal du ha 62% av dette. Det blir regnet ut hvor mye penger du har krav på per dag og får "betalt" for de dagene du ikke jobber. Du får betalt for maks 5dager per uke, og hvis du jobber et sted hvor det er helgevakter så trekkes det 1dag hvis du har jobbet på en lørdag f.eks. Var det forståelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå