Gå til innhold

Morsmelk, pumping og flaske...noen eksperter her? :)

Anbefalte innlegg

Min kjære datter er 14 dager nå, og jeg har nok melk til å fullamme nå.

Men jeg må bruke brystskjold, og klarer heller ikke enda å amme uten ammepute. Trenger vel litt mer erfaring.

Skal begynne å pumpe meg, og hvis jeg har nok melk til det har jeg lyst til å begynne å gi henne flaske med morsmelk når jeg er på besøk/ute og triller osv. Ødelegges ammingen av dette? Hvis jeg ammer om natten og når jeg er hjemme, går det bra å gi flaske når vi er borte?

Eller så føler jeg at jeg er stuck i huset innimellom trilleturene i lang lang tid fremover :)

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg har hatt med meg ammepute og brystskjold alle steder i fem måneder nå. Går helt fint det også. Har også hørt at det finnes oppblåsbare ammeputer som er lette å ta med, men har ikke kjøpt det selv i denne omgang.

flaske ville jeg ha ventet litt til med å introdusere. Kan gå helt fint, men noen barn blir sugeforvirret av å bytte mellom pupp og flaske.

Å ha med meg utpumpet morsmelk har jeg ikke prøvd.

Jeg vil anbefale deg å heller ta med det du trenger av stæsj og amme i vei!

Har selv pre- og dysmatur som måtte ha ekstra på flaske (pumpet) pga av at hun var svak - og det synes jeg var et styr- o lykke den dagen jeg kunne bare ta med puppen uten alt det andre når vi skulle ut!

Jeg hadde tatt kontakt med en ammehjelper ifht ammestilling for å få råd. Selv synes jeg det gikk greit om jeg hade et armlene og etterhvert satt jeg rett og slett bare med beina i kryss for å få henne litt opp.

Du kan også bruke babyens dyne som "ammepute" når du er ute. Du kan jo øve hjemme først!

Lykke til!

PS! Når dette er sagt, så er det ikke helt dumt å lære babyen å drikke av flaske heller - da får du større frihet. Bare sørg for at ammingen er skikkelig etablert og bruk treg smokk!

avent har flasketuter hvor babyen må bruke samme teknikk som på brystvorten for å få ut melka:) Da er det ikke så farlig med flaske i mellom. Frykten med vanlig flaske er nemlig at babyen blir litt "lat" siden man ikke trenger å jobbe så hardt for å få ut maten og gjerne vil ha flaske i steden for pupp. Men bare så det er sagt, jeg fullammer og ammer over alt hvor jeg er. Går an å amme uten å blotte brystene- øv deg hjemme. Der er seriøst MYE enklere!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...