Erisa* Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Jeg har gjort årets største tabbe - har glemt å bestille billetter hjem til påske. Gleder meg sånn til ferie, men det er bare kjempedyre flybilletter igjen, og ingen ledige lugarer på hurtigruten. Er det noen som har reist lengre bussturer med 2-åringen på slep? Turen fra Bergen til Ålesund tar 10 timer... Alternativet er å ta Hurtigruten kl 2230 om kvelden, fremm kl 12 neste dag. Det går veldig bra når vi har lugar, men uten lugar må man sove i fellesarealer. Har gjort det alene, men ikke med barn før. Hva tror dere?
Ranveig R Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Eg hadde ikkje hatt noko problem med hurtigrute om natta, så sant 2-åringen får sove i vogn, og ein kan ha vogna rett ved sida av setet ein sjølv sit i. Men det er klart, sjølv hadde eg vel ikkje sove så godt då (likar jo å følge med på ungen), så då hadde eg vore avhengig av å få sove litt då vi kom fram. Vi skal på lang busstur i slutten av mai, når jenta vår er 2 1/2. Frå Bergen til Langesund, via Nesbyen og i retur nokre dagar etter. Forskjellen er då at det er firmatur og det er pappaen og bror min som køyrer bussen og det blir derfor mulighet for å stoppe dersom det skulle oppstå nokon krise. Vi kjem til å ha med bilsete så ho får sitte litt meir komfortabelt (og trygt). Lang togtur var for øvrig ingen problem med jenta vår (reiste Bergen - Oslo tur/retur for nokre veker sidan), ho sat på fanget og koste seg delar av turen, og sov i vogna resten.
Erisa* Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2010 Tusen takk, Ranveig! Tror kanskje vi prøver oss på busstur. Er jo greit å ha prøvd det, er den desidert billigste reisemåten for oss siden hun reiser gratis og jeg er student! Hurtigruta kan gå bra, men man blir ganske uggen av å ikke få sove om natta.
Helann og lillebror Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Har ikke reist den strekningen med buss, men mange ganger med bil. Hvis bussen kjører samme vei som vi pleier, så er det 5 ferger underveis, og det er kjærkomne pauser for en liten kropp (les: ut og løp!). Regner med de har et lengre middagsstopp underveis også. Går nok bra, god tur:-)
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Vi har tatt nattbuss med 2-åringen i hvert fall. Det har gått veldig fint, sovd mesteparten av veien. (ca 10 timers tur) Ellers vil jeg tro det går bra uansett om det ikke er mange bussbytter. Det kan nok være litt slitsomt og måtte dra ungen ut og inn, og så er det da mange busser som må ha husket og sette opp stol til deg... Ta med noe hun liker og holde på med, bøker etc. Evt kjeks el rosiner eller noe, og drikke så går det nok bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå